راه های کاربردی یادگیری مفید

بهترین روش های یادگیری کلمات زبان های خارجی

بهترین روش های یادگیری کلمات زبان های خارجی

چرا یادگیری لغات در یادگیری زبان تاثیر دارند؟

یادگیری زبان های مختلف برعکس باور عموم مردم، کار سختی است اما می توان برای ساده کرده آن و سرعت دادن به این روند از یک راه حل ساده استفاده کرد که بر کسی پوشیده هم نیست. این راه حل یادگیری لغاتی است که می تواند ذهن را بیشتر پرورش دهد، مکالمه را بهتر کند، روند نوشتن و گوش دادن را بهتر کند و در کل اعتماد به نفس کسی را که زبان یاد می گیرد افزایش دهد؛ این مسئله ی اصلی ما در این مقاله خواهد بود؛ بهترین روش های یادگیری کلمات زبان های خارجی!

 

 

فهرست:

  • مدام کلمات جدید را بخوانید

  • از لغاتی که می آموزید لیست تهیه کنید

  • از کلمات جدید در مکالمات استفاده کنید

  • کلمات جدید را به تنهایی به یاد نیاورید

  • با دیگران تمرین کنید

  • نکات دیگر

  • نتیجه گیری

 

 

مدام کلمات جدید را بخوانید:

اولین و ضروری ‌ترین روش برای یادگیری سریع لغات زبان خواندن زیاد است، چون بهترین راه برای یادگیری کاربردی کلمات جدید و پرکاربرد است. وقتی که یک لغت جدید را در متنی که دوست دارید می‌خوانید، ابتدا سعی کنید معنی آن را حدس بزنید و سپس معنی دقیق آن را از دیکشنری پیدا کنید، همین امر به شما کمک می کند تا معنی واژه راحت‌تر در ذهنتان بماند، به علاوه مفهوم متنی که شما درگیر خواندن آن هستید کمک می‌کند تا معنی واژه و کاربرد آن در جمله را یاد بگیرید.

 

 

از لغاتی که می آموزید لیست تهیه کنید:

لغت واژه های زبان انگلیسی در زندگی روزمره ی ما حضور دارند، از موسیقی و متن ها و کار گرفته تا برنامه ها و فیلم هایی که می بینیم یا حتی تنظیمات گوشی و شبکه های اجتماعی، پس هر موقع به کلمه ای رسیدیم که معنی آن را نمی دانستیم در لیستمان بنویسیم و معنی آن را جستجو کنیم.

 

 

از کلمات جدید در مکالمات استفاده کنید.

خب الان که لیستی از کلمات جدید دارید، ممکن است این لیست با لغات جدیدی که یاد می گیرید کم کم از حافظه تان پاک شود. پس باید از آنها استفاده کنید. هر چقدر از کلمات بیشتر استفاده کنید، به یاد آوردنشان راحت تر است. با همین لغات جدید شروع به مکالمه کنید و ببینید یادگیری شان چقدر ساده تر می شود. نکته مهم در اینجا این است که اگر حین به یادآوردن لغتی، به مشکل برخوردید و حتی اگر در لیست قدیمی تان بود، آن را در لیست جدید بنویسید، این نکته را دست کم نگیرید.

سعی کنید در هر موقعیتی با خود حرف بزنید و از کلمات جدید در آن جمله استفاده کنید. مثلا در حالیکه از پنجره به بیرون نگاهی می اندازید با خودتان تکرار کنید چون این کار کمک زیادی به جا افتادن طولانی مدت کلمات مهم در ذهن شما می کند.

 

 

کلمات جدید را به تنهایی به یاد نیاورید!

زمانی که لغات جدید را می آموزید، اساتید چه در کلاس چه در کار با کتاب ها و جزوه ها به شما کلمات هم معنی و جملاتی می دهند. کلمات و جملاتی برای تعریف کلمات مهم و کاربردی و  شما با پشتکار و تمرکز باید همه را حفظ کنید؛ این گونه نه تنها دایره ی لغات شما افزایش پیدا می کند بلکه این مدل از یادگیری به شما نحوه ی استفاده از لغات و مثال هایشان در جملات را هم به شما می آموزد تا ذهنتان سریع تر با زبان جدیدی که می آموزید خو بگیرد و برایتان راحت شود.

 

 

با دیگران تمرین کنید!

یکی از مواقعی که ما می توانیم از لغاتی که یاد گرفته ایم استفاده کنیم، سر کلاس هاست، پس خجالتی نباشید و از اشتباه نترسید. در عوض اعتماد به نفس داشته باشید تا در مکالمات راه بیفتید، گوشتان تقویت شود و بتوانید با شجاعت از زبانی که دارید یاد می گیرید استفاده کنید. با دوستانی که زبان مشترکی یاد می گیرید مکالمه کنید، به زبان جدیدتان پیام دهید، گروه بسازید و مدام تمرین کنید.

 

 

نکات دیگر:

تمرکز خود را افزایش دهید .

برای رسیدن به حداکثر تمرکز این تمرین ها را انجام دهید:

اگر دفعات مرور واژگان را زیاد کنید ولی زمان‌‌شان را کوتاه‌ تر، لغات بسیار بهتر به خاطر شما سپرده می‌شوند.

واژگانی که یاد گرفته اید را مقابل آینه با خود تمرین کنید آنهم با صدای بلند!

به موسیقی هایی که از زبان جدیدتان است گوش دهید و آن ها را حفظ کنید و موسیقی ها را بلند بخوانید.

بعد از یادگیری چند واژه از خود امتحان بگیرید و با آنها جمله بسازید.

ورزش بخصوص ورزش های هوازی و مدیتیشن کمک زیادی به تقویت حافظه لغوی می کنند.

استرس یادگیری واژگان را کاهش می دهد. اگر استرس دارید خواندن این مطلب آن را به صفر می رساند.

با روش های ذکر شده، باور کنید یادگیری لغات زبان جدید خیلی خیلی راحت تر خواهد شد، مطالعه کنید اما در کنار آن به سرگرمی و جنبه های مفرح آن زبان هم بپردازید. همه روشهای موثر و علمی را در این مطلب به شما آموزش دادیم. اگر روش خاصی سراغ دارید در بخش نظرات با ما مطرح نمایید!

 

 

نتیجه گیری:

دیدید که چگونه یادگیری لغات در زبان هایی که می آموزید تاثیر می گذارند و چگونه می شود راه هایی را یاد گرفت که کلمات در ذهنتان بنشینند و بتوانید با سرعت بیشتر آن ها را حفظ کنید تا بهتر از لغت های مهم و کاربردی استفاده کنید و سطح خود را در زبان جدید بالا ببرید. این هدف ما در ماژورین است که همه بتوانند با سرعت بالا سطح زبان خود را افزایش دهند و اطلاعاتشان را بالا ببرند تا بتوانند در کار و تحصیل خود موفق باشند.

 

 

منبع: سامانه آموزش آنلاین ماژورین

Share

زبان-ایتالیایی

زبان-آلمانی

زبان-کره-ای

زبان-ترکی-استانبولی

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟