دوربین خوب و خلاقیت در کنار هم

تازه های دوربین عکاسی

تازه های دوربین عکاسی

دوربین عکاسی:

عموما آدم ها فکر می کنند که از قرن نوزدهم ایده ی دوربین های عکاسی و ثبت لحظه های مهم به این شکل به ذهن آدم خطور کرده است. فقط بخش اندکی از این جمله درست است. شاید باورش سخت باشد که بدانیم، از زمان ایران باستان آدم ها در فکر ثبت لحظه ها بوده اند، با کارکردی نه خیلی دور از چیزی که حالا می شناسیم. کم کم دستگاه نوری خیلی ساده ای به اسم camera obscura برای نمایش تصاویری از زندگی واقعی روی سطحی یا دیواری اختراع شد. بعدتر دانشمندی به نام «ابن هیثم» در قرن یازدهم میلادی تلاش هایی در این زمینه کرد و فعالیت های مهمی انجام داد. عمقی سه بعدی در عصر رونسانس با تلاش های لئوناردو داوینچی به این دستگاه ها اضافه شد. با این که دیدن این تصاویر همیشه برای گردشگران و هنرمندان جذاب بود، اما تا قرن نوزدهم راهی برای ثبت این لحظات با چیزی مثل دوربین وجود نداشت. عکاسی در قرن ۱۹ با شکلی آشنا که از دوربین های باستانی در خاطره مان داریم گسترده شد؛ تا جورج ایستمن ایده ی رول عکاسی را مطرح کرد. شرکت کوداک ایده را گسترش داد و شکل اولیه ی دوربین های قابل حمل را تولید کرد. دوربین های کوداک تا ۱۹۶۰ همچنان محبوب پر فروش بودند اما پس از جنگ جهانی دوم سری دیگری از دوربین ها نیز به وجود آمدند دوربین های SLR (Single Lens Reflex) که با پیشرفت انرژی و کوچکتر شدن دوربین ها به چشم خبرنگاران و دانشمندان آمدند. آلمان و اتحاد جماهیر شوروی به سرعت شروع به تولید کردند اما ژاپنی ها، دقیق تر و قوی تر وارد عرصه شدند با اسم هایی مثل کنون و نیکون که همچنان برای عموم مردم اسامی آشنایی محسوب می شوند. حالا که مختصر با تاریخچه ی عکاسی آشنا شدیم، همراه ما باشید تا در این مطلب بیشتر به تازه های دوربین عکاسی بپردازیم.

 

دوربین های کداک- عکاسی با ماژورین
دوربین کداک

 

فهرست:

  • عکاسی
  • تازه های دوربین عکاسی
  • دوربین های نمونه ی ۲۰۲۲
  • نتیجه گیری

 

عکاسی:

عکاسی هنر است یا صنعت؟ آیا علم است؟ این ها سوالات متداولی است که عکاسان می توانند با آن مواجه شوند. به نظر عده ای، تلفیقی هوشمندانه از هر سه ی آن ها است. اساس حرفه ی عکاسی نور است. برای ایجاد تصویر باید نور را بر روی فیلم عکاسی و یا گیرنده تصویر الکترونیکی ثبت کرد. این تصویر باید به شکلی ظاهر و یا به نوعی ثابت شود. عکاسی هنری است که با توجه به ذوق، سلیقه و زاویه ی دید فردی علاقه مند شکل می گیرد که بعضی اوقات همه را به وجد می آورد. در عصر حاضر، تصاویر کمتر روی کاغذ های مخصوص چاپ می شوند. در عصر تکنولوژی، تصاویر برای دیده شدن در هارد ها یا حافظه های شخصی و نیز در سایت ها یا شبکه های اجتماعی گذاشته می شوند.

حالا عکس خوب و عکس بد چه تفاوتی با هم دارند؟ تفاوت آن ها در اصولی است که که عکاس با هنرش آن ها را برای ثبت لحظه ای به کار می گیرد.البته که قریحه ذاتی در هنر می تواند منجر به خلق آثاری زیبا و سحرآمیز شود ولی بدون شک در عکاسی که هنری است مبتنی بر علم و پیشرفت و تکنولوژی، آموزش صحیح و اساتید به روز می توانند نقشی پررنگ داشته باشند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

تازه های دوربین عکاسی:

هرساله مدل‌های جدیدی از دوربین‌ها توسط برترین های دنیای عکاسی به بازار عرضه می‌شود. سردمدارانی همچون کانن Canon،‌ سونی Sony، نیکون Nikon و فوجی‌فیلم Fujifilm برای ربودن گوی سبقت اقدام به رونمایی از فناوری‌ها و تولیدات منحصر به فرد خود می‌کنند. حالا ما با بررسی های انجام شده توسط متخصصان، شما را با تعدادی از بهترین دوربین های ۲۰۲۲ آشنا می کنیم تا اگر مایل به خرید، یادگیری یا تعویض دوربین خود هستید بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

 

دوربین های نمونه ی  ۲۰۲۲:

خب اولین پیشنهاد لیست را با کمپانی فوجی ‌فیلم آغاز می کنیم. یک دوربین عکاسی هیبرید با قابلیت عکاسی و فیلم ‌برداری که توانایی ‌های بالایی به تصویربردار می ‌بخشد.

دوربین فوجی فیلم - عکاسی با ماژورین
دوربین فوجی فیلم

Fujifilm X-T4:

سایز سنسور از نوع کراپ  APS-C

رزولوشن 26.1 مگاپیکسل

صفحه نمایش لمسی با قابلیت چرخش 3 اینچی

فوکوس اتوماتیک با 425 نقطه فعال

15 فریم در ثانیه عکاسی پی در پی با شاتر مکانیکی و 30 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیک

فیلمبرداری با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه

برای سطح متوسط Intermediate

اما بدانید و آگاه باشید که این دوربین جک هدفون ندارد و محدودیت هایی هم در تصویر برداری خواهد داشت.

 

دوربین کنون - عکاسی با ماژورین
دوربین کنون 

 

دوربین عکاسی فول فریم بدون آینه کَنن مدل Canon EOS R6:

عکاسی با رزولوشن 20.1 مگاپیکسل

صفحه نمایش لمسی 3 اینچی با قابلیت چرخش

فوکوس خودکار با 6072 نقطه فعال

12 عکس در ثانیه پیاپی با شاتر مکانیکی و 20 عکس در ثانیه با شاتر الکترونیکی

فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه

سطح کاربری: حرفه ‌ای

اما قیمت بالا، محدودیت زمان فیلم برداری و رزولوشن نسبتا پایین از عیب های این دوربین هستند.

 

دوربین سونی - عکاسی با ماژورین
دوربین سونی

 

Sony A7:

دوربین‌های عکاسی سونی حتماً در لیست بهترین دوربین‌های 2021 نقش بارزی دارند. در این بخش به سراغ یک گزینه عالی برای عکاسی منظره landscape photography آمدیم. مطابق گذشته برای یک دید سریع نگاهی اجمالی به خصوصیات اساسی آن داشته باشیم:

اندازه سنسور: فول‌فریم

رزولوشن 61 مگاپیکسلی

صفحه نمایش لمسی 3 اینچی با قابلیت چرخش

فوکوس خودکار 567 نقطه

فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه

اما ضعف فیلم برداری، عدم وجود پردازش RAW در خود دوربین و عدم تصحیح حرکت در حالت Pixel Shift را می توان به عنوان معایب این دوربین نام برد.

 

نتیجه گیری:

حالا که با تاریخچه و هنر عکاسی تا حدودی به شکل کلی آشنا شدیم و سه نمونه از جدیدترین دوربین ها را معرفی کردیم، بدانید که دوربین، ذوق و استعداد، پشتکار و علاقه همه و همه بخشی از فراگیری عکاسی محسوب می شوند  و همراهی آن با آموزشگاه خوبی با اساتید به روز و مجرب کار را تسهیل می کند. ما در ماژورین عکاسی با موبایل و عکاسی با دوربین را در سطوح مختلف آموزش می دهیم. هدف ماژورین شکوفا شدن استعداد شماست.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

Share

عکاسی

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟