تاثیرات موسیقی کودک بر کودکان

چرا موسیقی کودک

چرا موسیقی کودک

خلاقیت در کودکان:

آرزوی هر پدر مادری نیست که کودکی خلاق تر داشته باشد؟ اصلا کودک خلاق تر چه تفاوتی با کودکان معمولی دارد؟ آیا خلاقیت تماما به ژن و سطح هوش و خلاقیت پدر و مادرش باز می گردد یا کودک به هنگام رشد هم می تواند خلاق تر بشود؟ بله، در عین حال که ژن و والدین بسیار در سطح هوش و خلاقیت کودک موثر است اما تمام موضوع نیست و بخشی از آن هم یادگیری است. تفکر خلاق می تواند باعث گسترش خلاقیت در سنین مختلف کودکان شود. تفکری که باعث می شود کودکان در مواجه شدن با چالش ها و مشکلات در هر شکلی بتوانند آن ها را به صورتی منحصر به فرد  حل کنند. اگر بخواهیم مثالی بیاوریم که این چالش ها چه خواهند بود، می توان آن ها را از تکالیف روزمره تا باز کردن در یک مربا یا آب دادن به گیاهان تصور کرد. کودک خلاق می تواند هر مسئله ای را در ذهن و سپس در عمل حل و فصل کند. یکی از بهترین راه های گسترش خلاقیت در کودکان موسیقی است. این موضوعی است که در این مطلب می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم: چرا موسیقی کودک.

 

فهرست:

  • موسیقی کودک
  • موسیقی و هوش کودک
  • قبل از ۷ سالگی
  • فایده های بیشتر موسیقی برای کودک

 

موسیقی کودک:

آموختن موسیقی در سنین پایین برای کودکان پر از فایده و حسن است. پر از مهارت هایی که آن ها را از هر نظر منحصر به فرد می کند و رشد می دهد. برای مثال اگر بخواهیم به آن ها اشاره کنیم اینکه  کودکانی که موسیقی را یاد می گیرند، به سرعت متوجه می شوند که بعد از هر تلاش، سختکوشی و قانونمندی یک موفقیت بزرگ وجود خواهد داشت. درک این فرایند از سنین پایین فقط رشد را برای کودک به همراه خواهد داشت. نواختن یک ساز می تواند تفکر خلاقانه و مهارت های پایه ای کودکان را ارتقا و گسترش دهد. موسیقی به کودکان کمک می کند صبور باشند و به شنونده ی بهتری تبدیل شوند. همچنین موسیقی، سلامتی و تندرستی کودکان را افزایش می دهد و استقامت آن ها را زیاد می کند.

موسیقی کودک- آموزش آنلاین ماژورین

 

موسیقی و هوش کودک:

اگر بر اساس تحقیقات علمی محققان و دانشمندان بخواهیم کارکرد موسیقی و کودکان را دریابیم، بایر بدانیم که موسیقی سه بخش مهم از وجود کودک را به صورت همزمان به تکاپو می اندازد و رشد می دهد. اما آن سه بخش کدام اند؟ اول از همه عقل و هوش کودک و سپس احساس و جسم او است. تحقیقات نشان می دهد گوش دادن منفعلانه به موسیقی کودکان را باهوش تر می کند و سطح آی کی یو را در آن ها افزایش می دهد. یعنی اگر از سنین کودکی فرزندتان را در معرض موسیقی مناسب بگذارید به روند رشد ذهنی او کمک زیادی کرده اید. اما مطمئنا این دسته از کودکان قابل مقایسه با کودکانی نیستند که به صورت فعالانه یعنی با نواختن یک ساز به تمرین موسیقی پرداخته اند.

 

قبل از ۷ سالگی:

تحقیقات و مطالعات دانشمندان نشانگر آن است که کودکانی که قبل از سن 7 سالگی به تمرین موسیقی می پردازند، هوش بهتری از دیگر کودکان دارند. این روند تسریع با بزرگ تر شدن همچنان ادامه خواهد داشت. اما نکته جالب تر اینجاست که وقتی شما به یادگیری یکی از سازها می پردازید درگیر چالشی می شوید که مدام و مدام در زندگی تان ادامه خواهد داشت. مهارت موسیقی نیاز به تمرین و استمرار دارد و این استمرار کودک را همزمان با بزرگ شدن دنبال می کند و به او قدرت رویارویی با چالش های زندگی را خواهد داد.

 

فایده های بیشتر موسیقی برای کودک:

همه ی کودکانی که موسیقی می آموزند، یاد می گیرند که از طریق موسیقی می توانند با فرهنگ های بیشتری آشنا شوند. اهداف مشترک و کار گروهی را تجربه می کنند و یاد می گیرند. همچنین تجربه ی گوش کردن به موسیقی به شدت افزایش می یابد و گوش آن ها را در تشخیص نت ها افزایش می دهد یعنی موسیقی می تواند به تقویت توانایی شنیداری کمک کند که بسیار مفید است. اعتماد به نفسشان را هم افزایش می دهد چرا که از این طریق کودکان می توانند در مکالمات بیشتری شرکت کنند و دوستان بیشتری پیدا کنند. کودکان می توانند احساساتشان را با موسیقی بیان کنند که به درک بهتر آن ها از خودشان هم کمک می کند.

 

نتیجه گیری:

حالا که با فایده های موسیقی کودک و مهم بودن یادگیری آن برای کودکان آشنا شده ایم، بگوییم که کودکان در پروسه ی آموزش بسیار حساس و لطیف هستند. آموزش دادن به کودکان امری تخصصی و دقیق است. پس وقتی می خواهیم آموزشگاه و اساتیدی را برای کودکان در نظر بگیریم باید دقت کنیم که چقدر فضا برای رشد و شکوفایی کودکان وجود دارد و اساتید آن آموزشگاه در آموزش به کودکان چقدر مهارت و توانایی دارند. برای همین هم می خواهیم در پایان آموزشگاه ماژورین را به شما معرفی کنیم. مجموعه ای که اولویت در آن همیشه بالا بردن سطح آگاهی و شکوفا شدن استعدادها است.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

 

Share

موسیقی کودک

موسیقی

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟