در سفر به ترکیه حواستان به چه چیزهایی باشد

خطرات سفر به ترکیه

خطرات سفر به ترکیه

سفر به ترکیه:

اگر بخواهیم مختصر و مفید کشور ترکیه را به شما معرفی کنیم باید بگوییم مقصدی با تجربه هایی جالب است. در عین حال که برای ما ایرانیان رفت و آمد و گرفتن روادید آن ساده است ترکیه دارای فضاهای جذاب برای  گردشگران است. اگر بخواهیم با اعداد و ارقام صحبت کنیم، در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۵ میلیون نفر از کشور ترکیه بازدید کرده اند. اما چرا ترکیه انقدر محبوب است؟ این کشور دارای تاریخ و اماکن تاریخی دوره های مختلف فرهنگی است از دورانی که در زمان هخامنشیان بخشی از ایران تا... . فضاهای طبیعی بی نظیر و منحصر به فرد با شهرهایی باستانی. موسیقی در سبک و مدلهای مختلف. ما به دلیل مرز مشترک و همسایگی، می توانیم هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی یا حتی قطار تهران – آنکارا به ترکیه سفر کنیم. برای همین شاید این کشور به یکی از مقاصد ما ایرانی ها برای سفر تبدیل شده است. اما در این مطلب نمی خواهیم از جذابیت های سفر به ترکیه بگوییم، اتفاقا برعکس، می خواهیم با کمی واقع گرایی به خطرات آن برای مسافران بپردازیم و بگوییم در سفر به ترکیه با چه خطراتی مواجه خواهید شد. پس اگر مقصد احتمالی سفر شما ترکیه است به خواندن این مطلب ادامه دهید.

 

فهرست:

  • خطرات سفر به ترکیه
  • راه های سفر به ترکیه و خطرات آن
  • نکته های مهم برای حفظ امنیت در ترکیه
  • نتیجه گیری

 

خطرات سفر به ترکیه:

سفر به شکل کلی گویا، خطر را در ذات خود دارد. اما چرا؟ چون سفر پر از اتفاقات غیرقابل پیش بینی و ناگهانی است. نه لزوما، اما پتانسیل این مسئله در سفر بیشتر از همیشه است. به همین دلیل بهتر است که آدم در سفر بیشتر احتیاط کند. مخصوصا وقتی به کشوری خارجی سفر می کنید که شاید زبان آن ها را هم نمی شناسید. اما یکی از مهمترین خطرات سفر به ترکیه که ممکن است گردشگران و مسافران را تهدید کند، وجود سارقین و کلاهبرداران است. معمولا کشورهایی که صنعت گردشگری در آن ها پر رونق است، نرخ کلاهبرداری در آن هم رشد می کند و افراد تبهکار هم به طمع می افتند و تصمیم می گیرند از این راه ها پولی به جیب بزنند. در معامله با آژانس های مسافرتی تا کسانی که خانه، هتل و موقعیت های تفریحی دارند اگر بیمه نباشید و دقت نکنید ممکن است کلاه را از سرتان بردارند. همچنین سرقت کیف، چمدان و موبایل مسافرین و مواردی از این دست، جزو کارهایی است که این افراد، برای بدست آوردن پول ممکن است انجام دهند البته ممکن است این مسئله در کشورهای دیگر هم برای شما رخ دهد.

 

راه های سفر به ترکیه و خطرات آن:

سفر زمینی، لذت های خاص خودش را دارد. به خصوص که کشور ترکیه، بسیار زیباست و با سفر زمینی، می توانید از مناظر بین راه حسابی لذت ببرید و حتی عکاسی کنید. اما جدای از زیبایی، دردسرهایی هم وجود دارد. به طور کلی، خطرات سفر زمینی ترکیه را اگر بخواهیم بررسی کنیم:

  • حوادث جاده ای:

با وجود اینکه طی سال های اخیر، وضعیت راه ها در کشور ترکیه بهبود یافته است، اما باز هم در بسیاری از مناطق وضعیت مطلوبی ندارد. علاوه بر این، ممکن است حتی بدون این که بی‌ احتیاطی کنید، با یک راننده‌ ی بی ‌احتیاط تصادف کنید. پس خیلی مواظب باشید.

خستگی و بی ‌خوابی: این مورد، یکی از مهمترین خطرات سفر به تركيه با خودروی شخصی است و اگر مراقب نباشید، می تواند اتفاقات جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کند.

  • سفر با قطار:

مدت زیادی نیست که قطار مستقیم تهران – آنکارا مشغول به کار شده است و در یک مسیر ۶۰ ساعته، می تواند شما را از تهران به پایتخت ترکیه برساند. سفر به ترکیه با قطار، علاوه بر امنیت بالا، ارزان تر هم تمام می شود و گزینه ‌ای اقتصادی است.

 

نکته های مهم برای حفظ امنیت در ترکیه:

همان طور که قبلا هم گفتیم، سفر اتفاقات غیر منتظره‌ و غیر قابل پیش بینی را با خود به همراه دارد و رعایت چند نکته که برای شما جمع کرده ایم شاید بتواند احتمال بروز این خطرات را برای شما عزیزان کاهش دهد.

  • تنها از تاکسی های مجاز و حاضر در ایستگاه های تاکسی استفاده کنید.
  • با خود زیورآلات، اشیاء قیمتی و پول نقد زیاد حمل نکنید.
  • سعی کنید همیشه در طول روز سفر کنید.
  • از طریق جاده های اصلی سفر کنید و تا حد امکان از میان برها و اقامتگاه های ناآشنای بین راهی استفاده نکنید.
  • در میانه‌ی راه کسی را سوار خودروی خود نکنید.
  • هیچگاه بسته یا کالای ناشناس را از کسی قبول نکنید.
  • با کسی درگیر نشوید. بعضی ها به دنبال ایجاد درگیری ساختگی هستند تا به این ترتیب، از شما سرقت کنند یا سرتان را کلاه بگذارند.
  • هنگام عکاسی و فیلمبرداری، حواستان به مناطقی که عکس گرفتن در آن ها ممنوع است، باشد.
  • اگر گروهی سفر می کنید، پول های نقدی که به همراه دارید را بین افراد گروه تقسیم کنید.
  • هیچگاه همه‌ی پولتان را در یک جیب قرار ندهید.
  • از تمامی مدارکتان حداقل دو کپی تهیه کنید و با موبایل‌ خود نیز از آنها عکس بگیرید.
  • شماره های ضروری مانند پلیس و اورژانس را حفظ کنید.
  • گروه خونی خود و اعضای گروه را به خاطر داشته باشید.

 

نتیجه گیری:

قصد ما از نگارش این مطلب به هیچ وجه ایجاد اضطراب و استرس نیست. اتفاقا موضوع به شکل در نظر گرفته شد تا سفری که می روید فقط و فقط موجب حال خوب و انرژی بیشتر شما باشد. بتوانید لذت ببرید و خاطره بسازید. ما در ماژورین امیدواریم تا همه ی شما عزیزان خوش ترین زمان ممکن را در کشور ترکیه بگذرانید اما برای حفظ حال خوب خود، لطفا نکات مهم را فراموش نکنید و احتیاط کنید. البته یادمان هست که یکی از راه های استفاده بهتر از زمان خود در سف این است که به زبان مردم کشوری که میهمان آن هستیم صحبت کنیم.  مدرسین باتجربه و ماهر آموزش زبان ترکی ماژورین به کمک شما می آیند.

با آرزوی سفری خوش برای ما، آموزشگاه ماژورین.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

 

Share

زبان ترکی

زبان

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟