قواعد متفاوت کدام است

دشواری های یادگیری زبان آلمانی

دشواری های یادگیری زبان آلمانی

 

آیا یادگیری زبان آلمانی دشوار است؟

وقتی به کسی می گویید که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید، معمولا به شما می گوید که چرا، زبان آلمانی که خیلی سخت است و حتی آلمانی ها هم نمی خواهند آلمانی یاد بگیرند. این باوری غلط است. اول این که آلمانی ها، مثل تمامی مردم جهان، هم بسیار زبان خود را دوست دارند هم برای آن خیلی ارزش قائل می شوند. کسانی را هم که آلمانی یاد گرفته اند واقعا تحویل می گیرند. وقتی آلمانی بلد باشید، می توانید تقریبا رایگان در آلمان تحصیل کنید. اگر مسافر باشید، مردم آلمان با شنیدن زبانشان از دهان شما به وجد می آیند. حتی اگر قصد رفتن به آلمان را نداشته باشید و آلمانی یاد بگیرید؛ شما با زبانی که دارای منابع زیادی در علوم انسانی، ادبیات و نمایش و... است آشنا شده اید. اما ما در این مطلب نمی خواهیم به مزایای یادگیری زبان آلمانی بپردازیم. بلکه می خواهیم با هم بررسی کنیم که چرا باور عمومی بر این است که یادگیری زبان آلمانی دشوار است و اصلا این دشواری ها چیست.

 

فهرست:

  • چرا زبان آلمانی دشوار است؟
  • حروف تعریف
  • فعل در زبان آلمانی
  • صرف صفت ها
  • از واژه به جمله و از جمله به متن رسیدن
  • نتیجه گیری

 

چرا زبان آلمانی دشوار است؟

بگذارید با سوالی شروع کنیم. آیا یاد گرفتن هر زبان دومی سخت و دشوار نیست؟ حتما هست. اما وقتی هیجان، هدف و اراده یه این کار داشته باشیم، دشواری های آن هم برای ما هم ساده و هم شیرین می شوند. شاید بهتر است اینگونه بگوییم که قطعا دشواری هست، اما چون در مسیر علاقه ی ماست جذاب می شود. حالا چرا این زبان به خصوص، چرا آلمانی به نظر همه دشوار می آید؟ حروف الفبا در زبان آلمانی شکلی متفاوت دارند. برای کسانی که تا به حال سراغ هیچ کدام از زبان ها با ریشه ی لاتین نرفته اند قطعا مشکل تر است. اما کسانی هم که رفته اند گاهی با حروف الفبای آلمانی کمی به مشکل برمی خوردند.

 

حروف تعریف:

این حروف معمولا در ابتدای اسم ها و جمله ها می آیند. کارکردشان می تواند زبان عربی را در ذهن تداعی کند. می توان اینگونه قضاوت کرد که این سه حرف تعریف der die das، به کلمات جنیست می دهند. تقریبا همه کلمات زبانی آلمانی با حروف تعریف می آیند. اما نکته ی سخت و مشکل چیست؟ این حروف از قاعده ی خاصی پیروی نمی کنند. به همین دلیل کسی که در ابتدا با آن ها مواجه می شود، شاید گیج و سردرگم از آن ها استفاده کند، اما با تمرین و تکرار آن، قطعا می توان دشواری در به خاطر سپردن آن ها را از بین برد.

زبان آلمانی- آموزش آنلاین ماژورین

 

فعل در زبان آلمانی:

در قسمت اول، دوم یا ممکن است حتی در آخر جمله ها فعل جای بگیرد. همین مسئله است که صرف فعل ها و پیدا کردنشان را در ابتدا برای کسانی که زبان آلمانی یاد می گیرند سخت می کند. اما آیا چاره ای جز تمرین زیاد و انتخاب عاقلانه ی استاد و آموزشگاه پیش روی علاقه مندان به این زبان است؟ حقیقتا خیر، آموختن این اتفاقات و دستور های زبان، فوت و فن مخصوص اساتید است.

 

صرف صفت ها:

وقتی می خواهید به زبان آلمانی صحبت کنید در ذهن خود داشته باشید که بنا به حالت Akkusativ Dativ Nominativ Genitiv کل چهار چوب جملات تغییر می کند. این نکته ی ظریف و مهم در ترکیب صفت ها و اسم ها خیلی زود خودشان را نشان می دهند و کسانی که زبان آلمانی می آموزند، در صورتی که با روش های صحیح این قواعد را به ذهن خود نسپارند، شاید نتوانند با اعتماد به نفس و خیال راحت زبان آلمانی را صحبت کنند.

 

از واژه به جمله و از جمله به متن رسیدن:

در زبان آلمانی در مراحل ابتدایی نیاز است تا دانش قواعدی و گرامری لازم به همراه دایره لغات مدام به کار گرفته شود. چرا که ساختار زبان آلمانی بسیار قاعده محورتر از زبان های دیگری مثل زبان انگلیسی است. برای همین عده ای می گویند قواعد آلمانی را باید از ابتدا درست یاد گرفت و محیط تاثیر زیادی روی یادگیری زبان آلمانی ندارد. حالا رساندن کسانی که زبان آلمانی یاد می گیرند از سطح لغت ها به جمله و از سطح جمله به متن های گفتاری و نگارشی از نظر آموزشی کار دشواری است. اینجاست که نقش اساتید برجسته و کار بلد حتی پررنگ تر می شود.

 

نتیجه گیری:

حالا که با مشکلات زبان آلمانی تا حدودی آشنا شدیم و در این حین هم گفتیم که نقش استاد و آموزشگاه، مخصوصا در یادگیری زبان آلمانی چقدر تاثیرگذار است، می خواهیم ماژورین را به شما معرفی کنیم. محیطی حرفه ای با هدف بالا بردن سطح اطلاعات شما عزیزان، با اساتیدی کار آزموده که می خواهند تجربه و مهارت خود را در اختیار نسل بعدی و افراد علاقمند قرار دهند.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

Share

زبان آلمانی

زبان

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟