راهکارهایی برای یادگیری بهتر

چه نکاتی در یادگیری زبان خارجی اهمیت دارند؟

چه نکاتی در یادگیری زبان خارجی اهمیت دارند؟

فایده های یادگیری زبان جدید:

یادگرفتن یک زبان خارجی، یکی از آن انتخاباتی است که می تواند زندگی ما را برای همیشه متحول کند. شاید بتوان گفت که این موضوع از بالا رفتن اعتماد به نفس شروع می­شود تا تحلیل بهتر شرایط، فرصت­ های شغلی، پیداکردن دوستان جدید، تحصیلی موفق و غیره. ما در ماژورین چه می­کنیم؟ ما در ماژورین سطح آموزشی را بالا برده ایم، یادگیری آسان را گسترش داده ایم، فضایی را فراهم کرده ایم تا همه به راحتی در آن بیاموزند و در این مقاله نیز خواهیم گفت که چه نکاتی در یادگیری زبان جدید تاثیر دارند.

 

 

فهرست:

  • چه نکاتی در یادگیری زبان های خارجی اهمیت دارند؟
  • دلایل پیشرفت
  • یادگیری ساده تر
  • کار کشیدن از مغز تا حد ممکن
  • اهمیت یادگیری لغت های جدید
  • لذت بردن از زبان جدید
  • نتیجه گیری

 

 

چه نکاتی در یادگیری زبان های خارجی اهمیت دارند؟

اگر ترفندی برای یادگیری زبان های خارجی وجود داشته باشد، یکی از این رازها قطعا مکالمه است، آن هم مکالمه‌ای که با ساعت‌ها و ساعت‌ها تلاشِ ناشیانه و طاقت‌فرسا در گفت‌وگو با افرادی که در آن زبان، بهتر از شما تسلط دارند،‌ حاصل می‌شود یا با دوره هایی که این دانش و اعتماد به نفس را به شما بدهند.

 

 

دلایل پیشرفت:

چند دلیل  را می توان نام برد. اولین دلیل، انگیزه است؛ هر قدر هم کتاب راهنمای آموزشِ زبان‌ تان عالی باشد، شما با مکالمه و تعامل با شخصی واقعی که رو به ‌رویتان ایستاده است، خیلی بیشتر از هر کتاب‌ یا برنامه ‌ی صوتی دیگری روی رایانه ‌تان می‌توانید دانش و انگیزه کسب کنید.

دلیل دوم این است که زبان حفظ‌کردنی نیست، بلکه نیاز به پردازش دارد. تجربه نشان داده است که دو یا سه‌بار، به کارگیری لغات در مکالمه، خیلی بیشتر از زُل زدن به کتاب لغت یا فلش‌کارت‌ و حفظ کردن صدباره‌ ی آنها می ‌ارزد.

علت باید این باشد که مغز ما برای خاطراتی که شامل تجربه‌ های واقعیِ انسانی و اجتماعی هستند و عواطف‌ مان نیز با آنها پیوندی دارند، اولویت بیشتری قائل می‌ شود. مثلا اگر در دیکشنری به دنبال معنی کلمه ای بگردیم و آن را حین مکالمه با دوست جدیدی در جمله ‌ای به کار ببریم، به احتمال قوی، همیشه آن لغت را به دلیلِ یادآوریِ دوست جدید خود و مکالمه‌ای که با وی داشتیم، بهتر به‌خاطر می‌آوریم.

در حالی‌ که اگر مغز خود را با مطالعه‌ ی بیست‌ باره‌ ی هر لغتِ فلش‌کارت‌ ها خسته کنیم، شاید بالاخره آن را حفظ کنیم، ولی از آنجایی که آن را عملا در جمله یا مکالمه‌ ای به کار نبرده ‌ایم، احتمالا بعد از مدتی فراموشش می‌ کنیم.

منظور این است که مطالعه ‌ی زبان به صورت چهار ساعت در روز برای دو هفته، خیلی بیشتر از مطالعه‌ی روزی یک ساعت برای دو ماه فایده دارد.

 

 

یادگیری ساده تر:

یادگیری زبان مستلزم تکرار، رجوع پیاپی به مطالب آموزشی، تعهد و پشتکار مداوم است. به ‌جای اینکه دوره ‌ای چندین‌ ماهه یا حتی چندساله را برای آموزش نصفه و‌ نیمه و مطالعه‌ ی غیرمفید در نظر بگیرید، بهتر است که زمان مشخصی را در زندگی ‌تان تعیین کنید و به زبان اختصاص دهید و در آن زمان نیز ۱۰۰ درصدِ تمرکز و تلاش خود را وقف هدف‌ تان کنید.

 راجع به اتفاقاتی که برایتان در روز می افتد به زبانی که می خواهید فکر کنید، استفاده‌ ی دیکشنری ‌تان این است که شما می‌ توانید با استفاده از لغات جدیدی که یاد گرفته‌ اید، بدون نیاز به همراهی با فرد دیگری در ذهن خود در مورد اتفاقاتی که در طول روز برایتان افتاده فکر کنید. سعی کنید تا جای ممکن این خاطرات را با خودتان به زبان تازه،‌ مرور کنید. همه‌ ی ما معمولا به زبان مادری در ذهن‌ مان با خود حرف می‌ زنیم، ولی می ‌توان با تمرین به حدی برسیم که جملاتی را به زبان دیگری بسازیم و در ذهن خود مکالماتی را خلق کنیم. در واقع، وقتی که مکالمه ‌ای که در ذهن مجسم کرده ‌ایم برایمان پیش می‌آید، خیلی راحت ‌تر از پس آن بر می‌ آییم. به عنوان مثال شما می ‌توانید مکالمه ‌ای را در مورد موضوعی که احتمالا با آن مواجه خواهید بود را برای خود تصور و تمرین کنید.

 

 

کار کشیدن از مغز تا حد ممکن:

اگر تا حالا ساعت‌ها بدون ‌وقفه از مغزتان کارِ شدید کشیده ‌اید، می‌دانید که در نهایت به جایی می ‌رسید که مغزتان دیگر سوت می‌ کشد و محتویاتش مثل آش می جوشد؛ سعی کنید هنگام یادگیری زبان نیز هدف ‌تان رسیدن به این مرحله باشد، یعنی آنقدر پیش بروید و بخوانید و یاد بگیرید تا مغزتان سوت بکشد. تا وقتی که مغزتان مثل آش شله ‌قلمکار نشود، احتمالا هنوز نتوانسته ‌اید از حداکثر ظرفیت زمانی یا تلاش خود استفاده کنید. یا در کلاس ها احساس می کنید دیگر توانی برایتان باقی نمانده، وقتی به این مرحله رسیدید، آن را به فال نیک بگیرید چون نشانه‌ ی خوبی در فرآیند است.

 

 

اهمیت یادگیری لغت های جدید:

وقتی لغت جدیدی یاد می‌‌ گیرید، سعی کنید فورا چندبار آن را استفاده کنید.

وقتی که مکثی می‌ کنید و لغت جدیدی که در مکالمه‌ تان شنیده‌اید در دیکشنری چک می‌ کنید، با استفاده از آن لغت در چند جمله استفاده کنید. تحقیقات آموزش زبان نشان می ‌دهند که شما باید به این نحو هر لغت را در اولین دقیقه‌ که یادگیری آن، یک ساعت بعد، یک روز بعد و همینطور به صورت مستمر تمرین کنید. سعی کنید بعد از یادگیری لغت جدید فورا چندبار آن را استفاده کنید و روز بعد هم آن را به کار ببرید. با این روش، احتمال یادآوری لغات خیلی بیشتر می ‌شود.

اما دقت کنید که آنها را به عنوان تمرین اصلی خود در نظر نگیرید. این منابعِ مکمل شما را به‌روز می ‌سازد و اگر با توجه و تمرکز به تماشا و مطالعه‌ ی آنها بپردازید، می ‌تواند بعضی مواقع در مکالمات‌ تان کمک خوبی باشند. سعی کنید بیشتر در کلاس ها فعالیت داشته باشید و با اساتید مکالمه کنید.

 

چه نکاتی در یادگیری زبان خارجی اهمیت دارند؟

 

لذت بردن از زبان جدید:

مانند باقی چیزها اگر بخواهید زبانی را یاد بگیرید، باید راهی برای لذت ‌بردن از آن پیدا کنید. افرادی را پیدا کنید که از گفت‌ و ‌گو با آنها لذت می ‌برید. در برنامه هایی شرکت کنید که هم بتوانید از آن لذت ببرید و هم زبان خود را تمرین کنید. کلاس ها و اساتید ما در ماژورین بخشی از پروسه را به عهده می گیرند اما شما با پشتکارتان به نتیجه خواهید رسید. پس در مورد موضوعات شخصی که برایتان اهمیت دارد، با دیگران گفت ‌و‌ گو کنید. با طرفِ گفت‌ و‌ گوی‌ تان آشنا شوید. سعی کنید از خودتان و تجارب زندگی ‌تان بگویید در غیر این صورت یادگیری ‌تان خیلی طول خواهد کشید و به فرآیند ناخوشایندی تبدیل می‌شود.

 

 

نتیجه گیری:

ما در آموزشگاه ماژورین بستری را فراهم کردیم که شما با انتخابات گسترده در زمینه ی آموزش زبان های خارجی، زبان مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را آموزش ببینید، اما باید بدانید که انگیزه، علاقه و کادر مجرب ما بخشی از مجموعه ­ای ست که شما را به نتیجه می رساند؛ فقط شما هستید که نتیجه را رقم خواهید زد؛ اما از بستر ماژورین مطمئن باشید.

 

 

منبع: سامانه آموزش آنلاین ماژورین

Share

زبان-ترکی-استانبولی

زبان-فرانسه

زبان-روسی

زبان-اسپانیایی

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟