معرفی 7 راه برای گسترش دایره لغات

چگونه دایره لغات خود را بهبود ببخشیم

چگونه دایره لغات خود را بهبود ببخشیم

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت مهارت‌های نوشتاری، یادگیری کلمات جدید است. همه اشکال کلام نوشتاری - از داستان نویسی تا روزنامه نگاری، مقاله نویسی و...- از واژگان قوی بهره می برند. برای این منظور، زمانی که صرف بهبود مهارت‌های واژگان خود می‌کنید، در واقع زمانی است که روی مهارت‌های نوشتاری خود سرمایه‌گذاری می‌کنید.

در تهیه این مقاله از وبسایت مسترکلس نیز استفاده کرده ایم.

 

 

فهرست:

  • چرا واژگان برای نویسندگان مهم است؟
  • 7 راه برای بهبود دایره لغات
  • نتیجه گیری

آموزش آنلاین زبان ماژورین

 

چرا واژگان برای نویسندگان مهم است؟

واژگان نوشتاری مانند واژگان صحبت کردن، کلماتی را در بر می گیرد که به راحتی می توانید آنها را احضار و استفاده کنید. از کلمات عملی گرفته تا کلمات توصیفی و فراتر از آن، دایره لغات قوی نوشتن دقیق را تسهیل می کند و به شما کمک می کند از کلمات مبهم دوری کنید. همانطور که دامنه واژگان خود را گسترش می دهید، بهتر می توانید تصمیمات، احساسات و ایده های خاص را توصیف کنید. شما همچنین مهارتی را تقویت می کنید که در بین نویسندگان به عنوان "نقاشی با کلمات" (painting with words ) شناخته می شود.

با ارزش ترین واژگان آنهایی هستند که تقریباً به طور خودکار می توانید آنها را به خاطر بیاورید و از آنها استفاده کنید. به هر حال، یادگیری واژگان تنها زمانی ارزشمند است که بتوانید از کلمات جدید خود در یک نوشته استفاده کنید و - به همان اندازه مهم - از آنها به درستی استفاده کنید. اگر از یک نویسنده که اثری از او منتشر شده راهنمایی بخواهید، احتمالاً به شما می گوید که بهتر است از کلمات رایج به درستی استفاده کنید تا به اشتباه از کلمات پیچیده استفاده کنید.

 

7 راه برای بهبود دایره لغات

بسیاری از ما از زمانی که دبیرستان یا دانش‌آموز بوده‌ایم، زمان زیادی را صرف یادگیری واژگان جدید نکرده‌ایم. خوشبختانه شما همیشه می توانید از جایی که متوقف کرده اید ادامه دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در شروع یادگیری لغات جدید کمک می کند:

1. در خود عادت خواندن را ایجاد کنید. وقتی با کلماتی در متن مواجه می‌شوید، درک واژگان آسان‌تر است. دیدن کلمات در یک رمان یا مقاله روزنامه می تواند بسیار مفیدتر از مشاهده آنها در فهرست واژگان باشد. به این ترتیب نه تنها در معرض کلمات ناآشنا قرار می گیرید، بلکه می بینید که چگونه از آنها استفاده می شود.

2. از فرهنگ لغت و اصطلاحات استفاده کنید. فرهنگ لغات و اصطلاحات آنلاین اگر به درستی استفاده شوند منابع مفیدی هستند. آنها می توانند شما را در مورد مترادف هایی که در واقع کلمات بهتری در زمینه چیزی هستند که می نویسید، یاری کنند. یک تعریف کامل از فرهنگ لغت همچنین می تواند به شما در مورد متضادها، ریشه کلمات و همچنین واژگان مرتبط آموزش دهد، که راه دیگری برای یادگیری واژگان است.

3. با کلمات بازی کنید. بازی های کلاسیک مانند Scrabble و Boggle می توانند به عنوان یک راه سرگرم کننده برای گسترش دایره لغات انگلیسی شما عمل کنند. جدول کلمات متقاطع نیز همینطور است. برای کارآمدی بیشتر این روش می توانید این بازی های کلمه ای را با کمی یادداشت برداری دنبال کنید. فهرستی از کلمات مختلفی را که در حین بازی یاد گرفته‌اید، تهیه کرده و با آنها جمله  بسازید و و سپس هر از چند گاهی آن جملات را مطالعه کنید.

4. از فلش کارت استفاده کنید. یک راه سریع برای ایجاد یک دایره لغات بزرگ، مطالعه تعدادی از کلمات از طریق فلش کارت است. در عصر دیجیتال امروزی، مجموعه وسیعی از برنامه‌های تلفن هوشمند، فلش کارت‌ها را برای سازماندهی راحت و آسان می‌سازد. هدف گذاری برای یک کلمه جدید در روز یکی از راه های مفید است. شما همیشه می توانید کلمات بیشتری را یاد بگیرید، اما ممکن است منطقی نباشد که ده ها کلمه انگلیسی را هر روز جذب کنید.

5. در فیدهای "کلمه روز" (word of the day ) مشترک شوید. برخی از پلتفرم‌های وب روزانه یک کلمه را در اختیار شما قرار می‌دهند - چه در یک وب‌سایت، یک برنامه یا از طریق ایمیل - تا به شما در گسترش دایره لغات کمک کنند. شما می توانید این کلمات را به لیست کلماتی که در حال یادگیری آنها هستید، اضافه کنید.

6. از یادگاری (mnemonic device) استفاده کنید. یادگاری شکلی از تداعی کلمات است که به شما کمک می کند تعاریف و کاربردهای صحیح کلمات را به خاطر بسپارید. به عنوان مثال به کلمه obsequious فکر کنید که به معنای "تلاش برای جلب لطف افراد با نفوذ از طریق چاپلوسی" است. آن کلمه را به اجزاء تقسیم کنید: "obse " آغاز "وسواس" (obsessed ) است، "qui" شبیه کلمه فرانسوی "بله" (oui) و " us " مانند کلمه "ما" (us ) است. بنابراین می‌توانید آن کلمه بزرگ وسواسی را به‌عنوان «وسواس در گفتن بله به ما» در نظر بگیرید، که به نوعی به معنای آن است!

7. استفاده از کلمات جدید را در مکالمه تمرین کنید. این امکان وجود دارد که واژگان بزرگی را بدون دانستن نحوه استفاده از کلمات جمع آوری کنید. این بدان معناست که شما باید آن را به عهده بگیرید تا از فرهنگ لغت شخصی خود استفاده کنید. اگر در مطالعه خود به کلمه جالبی برخوردید، از آن در مکالمه استفاده کنید. با آزمایش در موقعیت‌های کم خطر، می‌توانید هنر انتخاب کلمه را تمرین کنید و با کمی آزمون و خطا، کلمه مناسب را برای یک زمینه خاص پیدا کنید.

 

آموزش آنلاین ماژورین

 

نتیجه گیری

آیا می خواهید در مورد نوشتن بیشتر بدانید؟

با ثبت نام در کلاسهای آموزش زبان آنلاین ماژورین می توانید از کلاسهای خصوص و گروهی ما که به صورت آنلاین برگزار می شوند بهره مند شوید و در بهترین ساعاتی که برایتان ممکن است از کلاسها استفاده کنید. می توانید کار را از همان سطوح مقدماتی با مدرسان مدرسان مجرب و با حوصله ماژورین آغاز کنید.

ماژورین کمکت می کنه.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

Share

زبان-انگلیسی

زبان

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟