کاهش اشتباهات رایج

اصطلاحات اشتباه در مکالمه ی زبان ایتالیایی

اصطلاحات اشتباه در مکالمه ی زبان ایتالیایی

اصطلاحات اشتباه در مکالمه ی زبان ایتالیایی:

زبان ایتالیایی خویشاوند نزدیک زبان انگلیسی است و به همین دلیل ، برای کسانی که به زبان انگلیسی آشنا هستند، تسلط خوب بر این زبان دشوار نیست که هیچ، شیرین هم هست اما مثل هر زبان جدیدی، در بخش‌هایی با مشکل مواجه خواهید شد، حتی اگر از بهترین استادان و آموزگارهای زبان ایتالیایی استفاده کنید. در این مقاله با برخی از رایج‌ترین اشتباهات در زمان یادگیری زبان ایتالیایی آشنا می­شویم.

 

فهرست:

  • جنسیت واژه و اسامی جمع
  • صرف فعل
  • ضمایر فاعلی
  • صامت‌های دوگانه
  • هم‌ریشه‌های اشتباه
  • حروف تعریف ایتالیایی
  • صدای حروف
  • صدای کلمات
  • نتیجه ­گیری

 

جنسیت واژه:

به خاطر سپردن جنسیت واژه برای بیشتر ما کار ساده‌ای نیست، ما اصلاً برای یافتن این مسئله در همه اوقات تربیت نشده ایم، با اینکه در بحث جنسیت واژه به سرسختی زبان فرانسه نیست، اما ایتالیایی به نوبه خود سهمی در استفاده از جنسیت دارد. بنابراین از یادگیری و به خاطر سپردن قوانین اطمینان حاصل کنید تا اشتباه در جنسیت واژه باعث سردرگمی عبارات نشود.

 

 

اسامی جمع:

برخلاف انگلیسی و اسپانیایی، تنها با افزودن “s” در پایان یک اسم ایتالیایی نمی‌توانید اسم جمع بسازید این امر اسامی جمع ایتالیایی را به چالشی دشوار برای برای کسانی که به عنوان مثال بر زبان انگلیسی یا اسپانیایی مسلط هستند، تبدیل خواهد کرد؛ در زبان ایتالیایی اسامی مفردی که با “-o” پایان می‌پذیرند در حالت جمع به “-i” تغییر می‌کنند.

کلماتی که به “-a” ختم می‌شوند به “-e” تبدیل می‌شوند؛

کلماتی که با “-ca” ختم می‌شوند به “-che” تبدیل می‌شوند؛

و واژگانی که به “-e” ختم می‌شوند به “-i” تغییر می‌کنند.

از سوی دیگر اسامی مفردی که به تشدید یا صامت ختم می‌شوند، در حالت جمع دچار تغییر شکل نمی‌شوند با حفظ این قوانین و تمرین عملی آن­ها می­توانید در زمان استفاده از اسامی جمع در زبان ایتالیایی در سریع­ترین حالت، کلمات درست را کنار هم بچینید!

 

صرف فعل:

از دیگر اشتباهات رایج در زبان ایتالیایی “ صرف فعل “ می باشد. صرف در بسیاری از زبان­ها به موارد بسیار اندکی محدود می‌شوند به احتمال زیاد، در ماه‌های ابتدایی یادگیری زبان ایتالیایی، در صرف افعال سردرگم خواهید شد.

تنها راه حل آن تمرین زیاد صرف افعال است.

هر چه بیشتر صرف افعال را با توجه به استفاده آنها تمرین کنید، یادآوری قوانین به هنگام تعاملات ساده‌تر خواهد بود.

 

 

ضمایر فاعلی:

استفاده از ضمایر فاعلی (io، tu، lui، noi، yoi، loro) در زبان ایتالیایی با اشکال صرف فعل کاری زائد به حساب می‌آید، به دلیل این که شکل صرف فعل نشان‌دهنده تمامی مشخصه‌های این ضمایر هستند، این کار لازم نیست، شما باعث سردرگمی مخاطب خود نمی‌شوید اما تبعیت از قوانین دستور زبان عادت بدی است؛ بنابراین بهترین کار این است که از وقوع اشتباه جلوگیری کنید.

 

 

صامت‌های دوگانه:

صامت‌های دوگانه در کلمات ایتالیایی به وفور رخ می‌دهند. آن­ها همواره در بخش میانی یک کلمه رخ می‌دهند – نه در بخش ابتدایی یا پایانی، در گفتار ایتالیایی، صامت‌های دوگانه نیاز به تشدید دارند؛ اگر این کار را نکنید، یک کلمه کاملاً متفاوت را به زبان خواهید آورد؛ به خاطر فراوانی صامت‌های دوگانه در زبان ایتالیایی، تلفظ اشتباه آن­ها می‌تواند منجر به سردرگمی‌های بسیار در زمان مکالمه شود که در برخی موارد، شرم‌آور نیز خواهد بود. به عنوان یک قانون، صدای مصوت پیش از صامت دوگانه را کوتاه کنید تا به تلفظ شما کمک کند این اتفاق باعث تشدید صامت تکرارشده، گویی که دو کلمه متفاوت به یکدیگر وصل شده‌اند تا اینکه یک کلمه منفرد به زبان بیاید.

 

 

هم‌ریشه‌های اشتباه:

بسیاری از واژه‌های ایتالیایی صدایی شبیه به کلمات انگلیسی دارند و برخی از آن­ها معنای مشابهی دارند. این، به این معنی نیست که هر واژه با املا و تلفظ مشابه، همان معنا را داشته باشد؛ برای مثال Camera در زبان ایتالیایی به معنی «اتاق خواب» است نه آن جعبه‌های جادویی که با آن عکس می‌اندازید، همچنین pepperoni که اشاره به فلفل دارد، نه آن قطعه گوشت گردی که روی پیتزا قرار می‌دهید.

در واقع هیچ قاعده‌ای برای تشخیص هم‌ریشه‌های اشتباه وجود ندارد و در بیشتر موارد، باید معنای واقعی کلمات را بیاموزید تا آن­ها را در زمان استفاده مشخص کنید.

 

 

حروف تعریف ایتالیایی:

یک اشتباه رایج در یادگیری زبان ایتالیایی “نحوه و زمان استفاده از حروف تعریف ایتالیایی“ است؛ با اینکه حتی اگر شما از این حروف صرف نظر کنید، ایتالیایی ‌زبانان احتمالاً سخن شما را درک می‌کنند، اما ناخوشایند به نظر می‌رسد، برای مثال افرادی را که انگلیسی زبان دوم آن­هاست در نظر بگیرید که چگونه حروف تعریف انگلیسی (“a”، “an” و “the”) را حذف یا اضافه می‌کنند؛ پس بدانید این اتفاق اصلا برای ایتالیایی­ ها خوشایند نخواهد بود.

 

 

صدای حروف:

اشتباه دیگر رایج در یادگیری زبان ایتالیایی "صدای حروف در زبان ایتالیایی" است که باید به دقت یاد بگیرید. اغلب اوقات، زبان‌آموزان فرض می‌کنند که حروف در زبان ایتالیایی، صدایی همانند زبان انگلیسی دارند؛ این مسئله حقیقت ندارد. گرچه برخی حروف صدای مشابهی دارند، اما همیشه اینگونه نیست. جهت اطمینان از اینکه اشتباهات را تکرار نمی‌کنید، صدای صحیح هر حرف را در ابتدای دوره آموزشی زبان خود از استادان ماهر و با تجربه ماژورین بیاموزید.

 

 

صدای کلمات:

حتماً صدای واقعی هر حرف از هر کلمه را ادا کنید. در بسیاری از زبان­ها اجازه می‌دهیم که چند حرف صدای مشابهی دهند و این در بیان ما جا افتاده‌است، هنگام صحبت کردن به ایتالیایی، این عادت به شما آسیب می‌رساند. در زبان ایتالیایی بیشتر مواقع هر حرف یک کلمه، صدای خاصی دارد بنابراین بهترین کار این است که هر حرف را درست تلفظ کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

 

 

نتیجه­ گیری:

پس همان طور که باهم دیدیم، برای روان­تر صحبت کردن، در مکالمات و یادگرفتن درست زبان ایتالیایی باید از این غلط­های متداولی که در مقاله به آن پرداختیم بپرهیزیم. در کلاس­های زبان ایتالیایی ماژورین با اعتماد به نفس بیشتر از اساتید سوال بپرسیم و در مکالمات شرکت کنیم.

 

 

منبع: سامانه­ آموزشی ماژورین

 

 

Share

زبان-ایتالیایی

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟