کاهش اشتباهات رایج در یادگیری

دشواری های یادگیری زبان چینی

دشواری های یادگیری زبان چینی

اهمیت یادگیری زبان چینی:

همانطور که همه می توانیم تصور کینم، زبان چینی دومین زبان پرگویش دنیاست؛ اما این تنها دلیل یادگیری و اهمیت این زبان نیست، در ادامه ی این مطلب با زبان چینی و مشکلاتی که در راه یادگیری این زبان با آن مواجه می شویم خواهیم پرداخت، چرا؟ چون یادگیری این زبان می تواند فرصت های شغلی، تجاری و تحصیلی فراوانی ایجاد کند؛ اما برای آشنایی بیشتر با این زبان باید بدانید که زبان چینی ماندارین به عنوان زبان رسمی کشور چین است که در کشورهای دیگر همچون مالزی، سنگاپور، اندونزی و تایوان نیز با این زبان صحبت می کنند. زبان چینی به عنوان یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد، از زبان‌های دشواری است که چالش‌های زیادی نیز برای یادگیری آن در مقایسه با دیگر زبان‌ها وجود دارد:

 

فهرست:

  • دشواری های یادگیری زبان چینی
  • یادگیری در محیط شرایط را آسان نمی کند
  • نوشتار چینی
  • تلفظ های متفاوت
  • یادگیری زبان چینی چقدر زمان می برد
  • نتیجه گیری

 

دشواری های یادگیری زبان چینی:

چینی زبانی بسیار پیچیده است، درس‌ها و دوره‌هایی که از مدرسه و سایت‌های آنلاین می‌گیرید احتمالاً بخش رسمی زبان را به شما آموزش می‌دهند که اغلب در مکالمات روزمره به کار نمی‌روند، همین طور لهجه های متفاوت. استان‌های مختلفی در چین وجود دارند و این همچنین به معنای این است که مردم ساکن در منطقه نیز لهجه ‌های مختلفی دارند. این می‌تواند به شما در شناسایی ریشه‌های آن‌ها کمک کند اما چنانچه در حال یادگیری چینی به عنوان زبان دوم هستید، این می‌تواند حتی سخت تر باشد.

 

یادگیری در محیط خیلی شرایط را آسان نمی کند:

بسیاری از زبان‌های اروپایی مثل زبان‌های ایتالیایی و آلمانی را می‌توان با قرارگیری در آن محیط تقویت کرد. این یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان به صورت پایه‌ای است. اما زبان چینی برخلاف سایر زبان‌ها با قرارگیری در آن محیط نمی‌توانید چینی را به خوبی یاد بگیرید. بلکه باید از ساختارهای آموزشی کاملاً هدفمند و سطح‌بندی شده برای یادگیری استفاده کرد تا در طی مسیر دچار خستگی و دلسردی نشوید.

 

نوشتار چینی:

شما برای درک مؤثر و آگاهی از زبان، همچنین باید نوشتارها را نیز بررسی کرده و یاد بگیرید، سبک‌های نوشتاری مختلف و قوانین متفاوتی برای آن وجود دارد شرایط را سخت خواهد کرد اما تمرین، استاد خوب، ممارست و پشتکار به شما کمک می کند تا بتوانید از پس این مشکل برآیید.

دشواری های یادگیری زبان چینی

 

تلفظ های متفاوت:

در زبان چینی، هر لغت الفاظ و معنای متفاوتی دارد که یادگیری و تشخیص آن‌ها به هنگام نوشتن متون کمی دشوار است چرا که تلفظ های مشترک و شبیه به هم می تواند برای کسانی که می خواهند به عنوان زبان دوم یا سوم این زبان را یاد بگیرند مشکل ایجاد کند؛ البته وجود یک سیستم نوشتار رومی به نام “Pinyin” در زبان چینی باعث شده است این مشکل تا حدی برطرف شود و در تشخیص تلفظ صداها کمک کننده باشد.

 

یادگیری زبان چینی چقدر زمان می برد:

برای جواب به این سوال که به اینکه مدت زمان یادگیری زبان چینی چقدر طول می‌کشد، سعی کنید در ابتدا به این سوالات پاسخ دهید.؛چقدر به یادگیری زبان چینی علاقه دارید؟ آیا برنامه و هدف خاصی در نظر گرفته‌اید؟ آیا پیشینه‌ای از زبان چینی و یا زبان های دیگر دارید؟ روزانه چه مدت می‌توانید زبان چینی را مطالعه کنید؟ آیا به صورت خودخوان پیش می روید و یا از کلاس‌های آموزش زبان چینی استفاده می‌کنید؟ آیا منابع مناسبی را برای یادگیری زبان چینی انتخاب کرده‌اید؟ از چه روش‌هایی برای یادگیری این زبان استفاده می‌کنید؟ بله، درست متوجه شده‌اید، در واقع مدت زمان یادگیری زبان چینی تا حدودی به خودتان بستگی دارد. در کنار تمامی تلاش‌هایی که شما برای یادگیری زبان چینی می کنید، کمک گرفتن از اساتید خوب، آموزشگاهی که فضایی مناسب برای یادگیری ایجاد کند و استفاده از تکنیک‌های مطالعه برای یادگیری، تاثیر زیادی در سرعت و مدت زمان یادگیری شما دارند. پس اگر تصمیم جدی برای شروع یادگیری زبان چینی دارید، سعی کنید در ابتدا برنامه ریزی هدفمند و جامعی را برای خود طراحی کنید.

اما طبق گزارشات انجام شده در FSI، برای یادگیری زبان چینی به طور حرفه‌ای در حدود 2200 ساعت مطالعه دقیق و هدفمند نیاز است، که البته بسته به میزان سعی و تلاش، دانش قبلی شما از زبان‌های خارجی، میزان تمرکز و شرایط شما برای یادگیری زبان چینی ممکن است متفاوت باشد. هرچند که اکثریت افراد زبان چینی را در حدی یاد می‌گیرند که بتوانند مکالمه کنند و منظور خود را به راحتی به مخاطب خود انتقال دهند، که قطعاً زمان کمتری برای یادگیری در این سطح نیاز خواهد بود.

 

نتیجه گیری:

تا این نقطه، همه متوجه شده اید که چرا یادگیری زبان چینی اهمیت دارد، چه موانع و مشکلاتی برای یادگیری این زبان سر راه شما خواهد بود، راه حل های مواجه شدن با این مشکلات چیست و چقدر زمان برای یادگیری این زبان به شکلی نسبی نیاز است، تنها یک مسئله هنوز بدون جواب مانده است، کدام آموزشگاه؟ ساده است، ماژورین، چون نوآورانه شرایط را ساده کرده و محیطی برای بالا بردن سطح یادگیری در سطوح مختلف را برای همه کسانی که شوق یادگیری دارند فراهم کرده است.

 

منبع: سامانه آموزش آنلاین ماژورین

 

Share

زبان-چینی

زبان

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟