ملزومات سفر ایتالیایی

نکاتی که باید قبل از سفر به ایتالیا بدانید

نکاتی که باید قبل از سفر به ایتالیا بدانید

کشور ایتالیا:

ایتالیا را اگر بخواهیم به عنوان مقصد گردشگری در نظر بگیریم و بررسی کنیم به یک نتیجه خواهیم رسید، این کشور پاسخ بسیاری از سلایق را می دهد. از سواحل مدیترانه و غارهای کهن مسحور کننده تا جنگل ها و دشت هایش. اما فقط این نیست. ایتالیا محبوب فوتبال دوستان هم هست. با تیم ها و بازیکنانی که همیشه یک اجرای بی نظیر در آستین دارند. مزه های جذاب و بی نظیر در انتظار دوستداران غذا است. دیگر از چه بگوییم؟ نقاشی، موسیقی و عکاسی؟ موزه های هیجان انگیز؟ ماشین های شگفت انگیز؟ کشور ایتالیا در برای گردشگران، پاسخ تمام این سوالات است. مقصدی که سفر به آن حتما تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. اما ما در این مطلب می خواهیم درباره ی این صحبت کنیم که پیش از سفر به ایتالیا، چه نکاتی را باید بدانید. موضوعی مهم و ضروری برای تمام کسانی که قصد سفر به ایتالیا را دارند.

 

فهرست:

  • قبل از سفر به ایتالیا بدانیم
  • نکات ضروری
  • نتیجه گیری
نکاتی که باید قبل از سفر به ایتالیا بدانید- ماژورین
کلوسئوم- رم

 

قبل از سفر به ایتالیا بدانیم:

همانطور که توضیح دادیم، نقاط و جاذبه های گردشگری بسیار زیاد است و مثل هر سفری اولین پیشنهاد ما، قبل از سفر تهیه ی لیستی از نقاطی است که حتما می خواهید در طول سفر آن ها را ببینید، چون با ورودتان قطعا فرصت درست کردن این لیست را نخواهید داشت. یکی از بزرگترین مشکلاتی که اکثر گردشگران در ایتالیا با آن رو به رو می شوند، ارتباط برقرار کردن با مردم، به زبان ایتالیایی است، خیلی از مردم ایتالیا فقط به زبان مادریشان حرف می زنند، پس برای برقراری هر ارتباطی، سعی کنید تا حدودی به این زبان واقف شوید. حتما در سفر پول نقد به همراه داشته باشید، چرا که پرداخت با کارت های اعتباری در کشور ایتالیا خیلی مرسوم نیست و مخصوصا به عنوان یک گردشگر، شما حتما به پول نقد احتیاج پیدا می کنید. پس بهتر است قبل از سفر حتما مقداری یورو داخل جیب خود داشته باشید.

 

نکاتی که باید قبل از سفر به ایتالیا بدانید- ماژورین
فواره تروی- رم

 

نکات ضروری:

حتما از مدارک خود کپی به همراه داشته باشید. به عکس آن در تلفن همراهتان اکتفا نکنید چون امکان گم شدن آن وجود دارد و اگر کپی از مدارکتان نداشته باشید ممکن است به دردسر بیفتید. مخصوصا که بعضی هتل ها پاسورت را پیش خود نگه می دارند. در رابطه با هتل ها چند نکته را قبل از سفر بدانید. مانند دیگر هتل های اروپایی اتاق ها، تخت خواب ها و سرویس های بهداشتی کوچک است. هتل های زیادی از شما می خواهند هنگام ترک اتاق کلیدتان به آن ها تحویل دهید. به همین خاطر بهتر است وسایل با ارزش خود را داخل گاو صندوق بگذارید. از نکات سفر به ایتالیا آن است که این کشور کلیساهای دیدنی زیادی دارد. شاید همه آن ها مانند باسیلیکای سنت پیتر در واتیکان مشهور نباشند یا میکل آنژ روی دیوارهایشان نقاشی نکشیده باشد اما بسیار تماشایی هستند و احتمالا می خواهید در طول سفر از آن ها بازدید کنید. اغلب کلیساهای این کشور ممنوعیت های شدیدی برای نوع پوشش دارند و باید شانه های خود را بپوشانید. شلوار یا دامنتان هم تا زانو پوشیده باشد. اگر نمی خواهید دچار مشکل شوید یا زمانتان هدر برود، هنگام بازدید از این مکان ها لباس مناسب بپوشید. از دیگر نکات سفر به ایتالیا آن است که قبل از بازدید هر مکانی (مانند کلوسیوم، واتیکان، اوفیتزی و ...) قوانین خاص آن را بدانید. مثلا در جزیره کاپری برای بازدید از غارهای آبی ممکن است چند بار از شما پول بگیرند و مجبور شوید تا قایق خود را عوض کنید. اگر چه ارزشش را دارد اما شما باید آمادگی چنین شرایطی را داشته باشید. بیشتر بلیط های بازدید از جاذبه های مهم زمان محدودی دارند و اگر در آن زمان نتوانید وارد شوید بلیط شما باطل می شود (اتفاقی که روی دادنش نادر نیست) بنابر این حتما هنگام خرید بلیط این شرایط را دقیق بپرسید. بیمه مسافرتی تهیه کنید. در آخر هم باید بگوییم، تا می توانید از سفر به این کشور شگفت انگیز استفاده کنید و لذت ببرید.

 

نتیجه گیری:

سفر کردن خیلی مفید است، مخصوصا از نظر روانی، حالا که این چند سال گذشته هم مدام به بهانه این اپیدمی گذشته آدم ها کمتر سفر کرده اند. اما بدانید که سفر می تواند امید به زندگی را افزایش دهد و موجب کاهش افسردگی می شود. برای همین است که ما در ماژورین سعی می کنیم نقاطی که می تواند برای علاقه مندان، خاطرات شیرینی بسازد را معرفی می کنیم. نکاتی که ضروری است را یادآوری می کنیم و از صمیم قلب می خواهیم هموطنانمان سفری پر از خوشحالی و حال خوب داشته باشند. در همین راستا یکی از راه هایی که به شما برای آرامش بیشتر در سفر پیشنهاد میکنیم، یادگیری مقدماتی زبان ایتالیایی است که بتوانید با مردم این کشور که به زبانهای دیگر چندان مسلط نیستند، ارتباط برقرار کنید. با مدرسان ماهر و با تجربه ماژورین کار را آغاز کنید.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

 

Share

ایتالیا

زبان

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟