ارتباط گسترده تر با دنیای بیرونی

تاثیر زبان دوم در کسب و کار و ارتباطات

تاثیر زبان دوم در کسب و کار و ارتباطات

تاثیر زبان دوم در کسب و کار و ارتباطات:

یادگیری زبان دوم – و حتی بیشتر – نه تنها سودآور بلکه ضروری است. یادگیری زبان برای دانشجویان بین المللی که در خارج از کشور تحصیل می کنند ضرورت دارد. یادگیری زبان ممکن است دشوار به نظر برسد، اما با در دسترس بودن سایت ها و برنامه های آموزشی آنلاین، به راحتی می توانید زبان های بیشتری یاد بگیرید؛ اهمیت یادگیری یک زبان جدید را زمانی درک می کنید که در محیطی قرار بگیرید که زبان آن را درک نمی کنید؛ علاوه بر این، اگر قادر به برقراری ارتباط با افراد از نژادها و فرهنگ های مختلف باشید، احساس غرور خواهید کرد. دلایل نیاز به یادگیری زبان دوم بیشمار هستند اما در ادامه این مقابله به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

 

فهرست:

  • افزایش فرصت های شغلی
  • تقویت مغز
  • بهبود حافظه
  • بهبود توانایی انجام چند کار به صورت همزمان
  • بهبود عملکرد در سایر زمینه های علمی
  • ایجاد فرصت آشنایی با افراد جدید
  • افزایش اعتماد به نفس
  • گسترش فرصت های سفر
  • افزایش درک شما از جهان
  • کسب یک موفقیت بزرگ
  • تقویت مهارت تصمیم گیری
  • بهبود مهارت های شبکه
  • نتیجه گیری

 

افزایش فرصت های شغلی:

آیا تا به حال با آگهی استخدامی برخورد کرده اید که به طور خاص به آشنایی با یک زبان خاص اشاره کرده باشد؟ بله تعداد زیادی از آگهی ها بدنبال افرادی هستند که با زبان های خاصی آشنایی دارند، به خصوص اگر بدنبال شغلی در خارج از کشور باشید، یادگیری زبان دوم، دنیایی از فرصت های شغلی را به روی شما می گشاید؛ جهان به سرعت در حال تغییر است و تعداد بیشتری از شرکت ها بدنبال افتتاح شعب خود در اقصی نقاط جهان هستند، اگر می خواهید در چنین شرکت هایی مشغول به کار شوید باید نیازهای روز جامعه را بشناسید. حتی در شرکت هایی داخلی نیز توانایی صحبت کردن به زبان دوم ممکن است همان چیزی باشد که یک موقعیت شغلی را برای شما تضمین می کند.

 

تقویت مغز:

یادگیری یک زبان جدید فرآیندی کاملا پیچیده است؛ یک سیستم کاملا پیچیده و جدید که شامل قوانین، ساختارها و واژگان است؛ بنابراین مغز شما باید بیشتر کار کند و با پیچیدگی درک و جذب الگوهای جدید کنار بیاید. به تدریج که مغز شروع به درک معنای جدید کلمات و کمک به برقراری ارتباط می کند، شما مهارت های تفکر شناختی و حل مسئله را پیدا می کنید، این مهارت ها هم از نظر شخصی و هم از نظر شغلی مفید هستند.

 

 بهبود حافظه:

اگر به یک زبان تعامل نداشته باشید نمی توانید آن را یاد بگیرید، بنابراین، در یادگیری یک زبان دیگر در واقع در حال تمرین دادن حافظه خود هستید؛ دلیل این امر این است که حافظه شما اکنون اطلاعات بیشتری دارد و به طور منظم و بر اساس تقاضای سریع آن را به شما ارائه می دهد، یادگیری یک زبان جدید علاوه بر آشنایی با واژگان و قوانین جدید به توانایی یادآوری و به کارگیری دانش نیز نیاز دارد. استفاده از این زبان جدید به صورت روزانه مانند این است که مغز خود را به باشگاه ببرید؛ چند زبانه بودن باعث می شود نام ها، جهت ها، آمار و ارقام را سریع تر به یاد بیاورید.

 

بهبود توانایی انجام چند کار به صورت همزمان:

با درخواست اطلاعات به زبان های مختلف و جابجایی بین زبان ها، مغز خود را چند وظیفه ای می کنید؛ برخی از افراد از این به عنوان دستکاری ذهنی یاد می کنند. از آنجا که مغز افراد دو زبانه برای جابجایی بین زبان ها و استفاده از آنها مورد استفاده قرار می گیرد، این افراد برای فعالیت هایی که به توانایی ذهنی بالا نیاز دارند مناسب ترند. مانند ویرایش اطلاعات بی ربط و تمرکز روی اطلاعات مهم؛ طبق مطالعه ای از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، افراد چند زبانه در اولویت بندی کارها و کار همزمان روی چند پروژه بهتر هستند.

 

 

بهبود عملکرد در سایر زمینه های علمی:

یادگیری زبان دوم منجر به مهارت های شناختی بهتر می شود؛ در نتیجه از آنجا که دانشجویان دو زبانه نسبت به همکلاسی های خود در تمرکز و انجام چند کار به صورت همزمان موفق تر هستند، احتمالا آمادگی این را دارند که در آزمون های استاندارد بهتر عمل کنند. آنها در ریاضیات، خواندن، حفظ واژگان و همچنین سایر کارهای مربوط به حل مسئله خیلی خوب عمل می کنند.

 

ایجاد فرصت آشنایی با افراد جدید:

اگر تمایل دارید با افراد جدید ملاقات کرده و با آنها تعامل داشته باشید، یادگیری یک زبان جدید را در اولویت قرار دهید. وقتی زبان جدیدی یاد می گیرید، فرصت بیشتری برای معاشرت با افراد مختلف خواهید داشت؛ به عنوان مثال، می توانید در محیط یادگیری دوستان جدید پیدا می کنید. اگر از کلاس های گروهی استفاده نمی کنید، می توانید افراد را به صورت آنلاین ملاقات کنید. وقتی با دیگران به زبان مادری شان صحبت می کنید با شما ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد.

 

افزایش اعتماد به نفس:

در زمان یادگیری یک زبان جدید قطعا مرتکب اشتباهاتی خواهید شد؛ این اشتباهات در فرآیند یادگیری تاثیر مثبتی دارند. هرچه افراد بیشتر بخاطر اشتباهاتتان به شما بخندند، باید تلاش شما برای بهتر شدن افزایش یابد؛ بنابراین فرصت بیشتری برای آزمایش مهارت های جدید زبانی خود خواهید داشت و در نتیجه با خارج شدن از منطقه راحتی خود به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

 

گسترش فرصت های سفر:

هیچ چیزی بیش از توانایی برقراری ارتباط به زبان های مهم دنیا، عطش شما برای ماجراجویی در کشورهای مختلف را افزایش نمی دهد. برای مثال، وقتی یاد می گیرید اسپانیایی صحبت کنید، احتمالا بیشتر دوست دارید به بیش از 20 کشور اسپانیایی زبان موجود در جهان سفر کنید.

 

افزایش اطلاعات شما از جهان:

امروزه یکی از بهترین راه های یافتن پاسخ سوالات، جستجوی اینترنتی است، اما جستجو به چه زبانی؟ یا بهتر است بگوییم: جستجو به چند زبان؟ وقتی شما به بیش از یک زبان اشراف داشته باشید، مثل این است که چند نفر دارند درباره موضوعی جستجو می کنند و همین امر نتیجه های بسیار بیشتری را به شما ارائه می دهد. کافیست یکبار موضوع ساده ای را مثلاً به زبان شیرین فارسی جستجو کنید. بعد همان را به انگلیسی سرچ کنید. سپس زبان فرانسوی را امتحان کنید... حال اگر به این جستجوی اینترنتی، کتاب ها، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و روزنامه های زبان های مختلف را نیز اضافه کنید، متوجه می شوید که چه حجم زیادی از اطلاعات را به دست می آورید.

 

کسب یک موفقیت بزرگ:

وقتی چیز جدیدی یاد می گیریم، احساس می کنیم کار بزرگی انجام داده ایم؛ با یادگیری زبان دوم نیز چنین احساسی خواهید داشت. از آنجا که تسلط بر زبان دوم آسان نیست می توانید به دانش جدید خود افتخار کنید؛ بعلاوه، می توانید آن را بعنوان یک مهارت ارزشمند به  رزومه خود اضافه کنید. مهارتی که شما را در کار و بازار برجسته می کند. همچنین حس موفقیتی که از تسلط بر یک زبان جدید به دست می آورید، شما را به یادگیری زبان های دیگر تشویق می کند.

 

تقویت مهارت تصمیم گیری:

مزایای تسلط بر یک زبان جدید فراتر از مواردی است که به چشم می بینید؛ بعضی اوقات، به دلیل تداخل احساساتمان، اشتباه تصمیم می گیریم یا حتی تصمیم نمی گیریم. با ایجاد تعادل بین احساسات وعقلانیت، تصمیمات بهتری اتخاذ خواهیم کرد. یادگیری یک زبان خارجی با تصمیم گیری بهتر در ارتباط است؛ محققان دانشگاه پمپئو فابرا در بارسلون از رابطه بین کنترل احساسات و تسلط بر یک زبان خارجی پشتیبانی می کنند و مطالعاتشان نشان می دهد که استفاده از یک زبان خارجی باعث کارایی بیشتر افراد می شود که در نتیجه منجر به تصمیم گیری بهتر می شود.

 

بهبود مهارت های شبکه:

شبکه سازی تجاری بخشی حیاتی از دنیای تجارت امروز است؛ وقتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید به موفقیت بیشتری می رسید و با این حال، زبان می تواند به عنوان یک مانع، گسترش شبکه شما را محدود کند. اگر بتوانید به زبان مادری کسی با او ارتباط برقرار کنید، از فرهنگ وی نیز آگاهی بیشتری پیدا خواهید کرد و در نتیجه نظرات و ارزش های فرد مورد نظر را بهتر درک خواهید کرد. به این ترتیب برقراری ارتباط خوب و مسالمت آمیز با گروه های مختلف مردم برایتان آسان تر می شود.

 

نتیجه گیری:

با همه ی این دلایل و تفاسیر، حالا می دانید که یادگرفتن زبان دوم تا چه حد ضروری است و می تواند شما را در زندگی رشد دهد و باعث پیشرفتتان شود. موقعیت های جدید و هیجان انگیز را سر راه شما بیاورد؛ چه به صورت فردی و چه در قالب های اجتماعی. اما یک متغییر مهم در روند یادگیری زبان دوم، آموزشگاه و اساتید آن است، به همین دلیل پیشنهاد ما ماژورین است، چرا که با دغدغه ی ساده تر کردن این روند، سرعت یادگیری و میزان یادگیری شما افزایش میابد، این وظیفه ای است که کادر ماژورین برای خود تعریف کرده است.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

Share

زبان-انگلیسی

زبان-فرانسه

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟