یادگیری ساده تر زیر و بم های زبان کره ای

تفاوت مکالمات رسمی و دوستانه در زبان کره ای

تفاوت مکالمات رسمی و دوستانه در زبان کره ای

زبان کره ای:

کره ای زبان رسمی کره ی جنوبی، کره ی شمالی و Yanbian Korean Autonomous Prefecture چین است و زبان جامعه ی غالب کره ای هایی است که گستردگی اش از ازبکستان تا ژاپن و کانادا است، زبانی که همه فکر می کنند شاید پیچیده یا سخت باشد اما صرفا به پشتکار احتیاج دارد؛ در ادامه ی این مطلب ما به تفاوت های گویش رسمی و دوستانه در مکالمه ی زبان کره ای می پردازیم اما ابتدا بیشتر با آن آشنا می شویم.

 

فهرست:

  • آشنایی با زبان کره ای
  • نکات مکالمه
  • مکالمات رسمی و دوستانه کره ای و تفاوت آن
  • برای بهتر شدن در مکالمه
  • نتیجه گیری

 

آشنایی با زبان کره ای:

هانگول، الفبای کره ای را بیاموزید. وقتی شما در حال یادگیری صحبت کردن به زبان کره ای هستید، الفبا جایگاهی خوب برای شروع است، به خصوص اگر امیدوار هستید تا بعداً در خواندن و نوشتن پیشرفت کنید. کره ای الفبای نسبتاً راحتی دارد، اگر چه احتمال دارد در ابتدا برای بیشتر گویشوران غیر کره ای زبان عجیب به نظر برسد چون کاملاً متفاوت از الفباهای دیگر است؛ هانگول در طی Joseon Dynasty در سال ۱۴۴۳ به وجود آمده و ۲۴ حرف دارد، که شامل ۱۴ حرف بی صدا و ۱۰ حرف صدادار است، با این حال اگر شما ۱۶ مصوت مرکب و حروف بی صدای دو تایی را به آن اضافه کنید، در مجموع ۴۰ حرف دارد.

کره ای همچنین تقریباً از ۳۰۰۰ کاراکتر چینی یا هانجا استفاده می کند تا لغاتی را ارائه کند که منشاء چینی دارند.

 

نکات مکالمه:

این که بدانید چه طور بشمارید مهارتی مهم در هر زبان است. شمارش به کره ای می تواند گول زننده باشد، چون کره ای ها بسته به موقعیت از دو مجموعه اعداد اصلیِ مختلف استفاده می کنند: کره ای و چینی – کره ای که از چینی نشات گرفته و بعضی از کاراکترهای آن را دارد.

برای اعداد آیتم ها (بین ۱ و ۹۹) و سن، از فرم کره ای استفاده کنید، برای مثال ۲ بچه، ۵ بطری ماءالشعیر، ۲۷ سال. در این جا چگونگی شمارش تا ده به فرم کره ای آورده شده است:

یک=하나 به شکل “hana” تلفظ می شود.

دو=둘 به شکل “dul” تلفظ می شود.

سه=셋 به شکل “se(t)” تلفظ می شود و  ” t”  تلفظ نمی شود. با این حال، مطمئن شوید که صدا را به طور کامل به پایان برسانید – جایی بین ‘se’ و ‘set’.

چهار=넷 به شکل “ne(t)” تلفظ می شود.

پنج=다섯 به شکل “da-seo(t)” تلفظ می شود.

شش=여섯 به شکل “yeo-seo(t)” تلفظ می شود.

هفت=일곱 به شکل “il-gob” تلفظ می شود.

هشت=여덟 به شکل “yeo-deolb” تلفظ می شود.

نه=아홉 به شکل “ahob” تلفظ می شود.

ده=열 به شکل “yeol” تلفظ می شود.

لغات ساده را حفظ کنیم. هر چه دایره ی لغات گسترده تری را در اختیار داشته باشید، روان صحبت کردن به آن زبان راحت تر  است. تا جایی که امکان پذیر است خود را با لغات راحت و روزانه ی کره ای آشنا سازید – شما از این که دایره ی لغاتتان این قدر سریع ساخته می شود، شگفت زده خواهید شد!

وقتی شما لغتی را به انگلیسی می شنوید، به این فکر کنید که آن را چه طور به کره ای می گویید. اگر شما نمی دانید که چه می شود، آن را بنویسید و بعداً به دنبالش بگردید. نگه داشتنِ همیشگیِ یک دفتر یادداشت کوچک برای این هدف به درد می خورد.

به آیتم های سراسر خانه ی خود برچسب های کوچکی را به کره ای بچسبانید، مانند آینه، میز و ظرف شکر و... لغات اغلب جلوی چشم شما هستند و بدون این که متوجه شوید آن ها را یاد خواهید گرفت!

مهم است که یک لغت یا عبارت را از “کره ای به انگلیسی” و همین طور از “انگلیسی به کره ای” بیاموزید. شما به این روش چگونگیِ گفتنِ آن را به یاد خواهید داشت، نه این که فقط موقع شنیدنش آن را شناسایی کنید.

 

مکالمات رسمی و دوستانه کره ای و تفاوت آن:

تعدادی از عباراتِ مکالمه ایِ اصلی را بیاموزید. با یادگیری اصول مکالمه ی مودبانه، شما خیلی سریع قادر خواهید بود تا در سطحی ساده با گویشوران کره ای تعامل داشته باشید. تلاش کنید تا لغات/عبارات را برای این موارد بیاموزید:

سلام =안녕 به شکل “anyeong” تلفظ می شود (به روشی دوستانه) و “anyeong-haseyo”  به روشی رسمی.

بله =네 در هر موقعیتی که شما به طور رسمی صحبت کنید به شکل “ne” تلفظ می شود، یا응 “eung” اگر شما با شخصی به طور دوستانه صحبت کنید.

نه =아니요 به شکل “aniyo” تلفظ می شود.

مرسی = 감사합니다 به شکل “gam-sa-hab-nee-da” تلفظ می شود.

اسم من… است =저는 ___ 입니다 به شکل “joneun ___ imnida” تلفظ می شود اما جمله ی “내 이름은 ___ 예요” که به شکل “nae ileumeun ____yeyo” تلفظ می شود هم می تواند، استفاده شود.

حال شما چه طور است؟ =어떠십니까? به شکل “otto-sib-nikka” تلفظ می شود.

از ملاقات با شما خوش وقتم =만나서 반가워요 به شکل “mannaso bangawo-yo” تلفظ می شود.

فرم های گفتار مودبانه را متوجه شوید. یادگیری تفاوت های بین درجات رعایت آداب در صحبتِ کره ای مهم است. کره ای ها در یک مساله از انگلیسی ها متفاوت هستند، در این که انتهای فعل بسته به سن و رتبه و همچنین جایگاه اجتماعیِ شخص مورد خطاب واقع شده تغییر می کند. فهمیدن این که عملکرد گفتار مبادی آداب چه طور است، اهمیت دارد، به این دلیل که به طور مناسب گفتار مودبانه را هدایت کنید و جلو ببرید. درجات رعایت آداب سه نوعِ اصلی دارند:

دوستانه – برای مورد خطاب قرار دادن مردمی با سن مشابه یا جوان تر استفاده می شود، به خصوص در بین دوستان نزدیک.

مودبانه – برای مورد خطاب قرار دادن مردمی مسن تر از گوینده، یا یک غریبه، یا همکار استفاده می شود. در موقعیت های اجتماعی رسمی استفاده می شود.

عنوان تجلیلی – در جایگاه های خیلی رسمی استفاده می شود مانند اخبار یا در ارتش. به ندرت در گفتار عادی استفاده می شود.

 

برای بهتر شدن در مکالمه:

گرامر اصلی را مطالعه کنید. به منظور صحبتِ درست به هر زبانی، لازم است گرامر مخصوص به آن زبان را مطالعه کنید. تفاوت های مجزای متعددی بین گرامر انگلیسی و گرامر کره ای وجود دارد، برای مثال، کره ای تقریباً همیشه از ترتیب فاعل – مفعول – فعل استفاده می کند، و فعل همیشه در انتهای جمله می آید؛ در کره ای، بسیار رایج است که وقتی فاعلِ مورد خطاب هم توسط خوانندگان و هم گویشوران شناخته شده است، آن را حذف کنید. احتمال دارد که فاعل جمله از بافت استنباط شود یا در جمله ی قبلی تر به آن رجوع شود.

روی تلفظ خود کار کنید. تلفظ کره ای به طور گسترده ای متفاوت از زبانهای دیگر است، و قادر بودن به تلفظ درستِ لغات تمرین زیادی می خواهد؛ مثلاً یکی از اشتباهات اصلی که گویشوران انگلیسی مرتکب می شوند این است که فرض می کنند تلفظ حروف کره ای که به سبک زبان لاتین نوشته شده اند، مشابه تلفظ حروفِ یکسان موقع صحبت به انگلیسی است. متاسفانه این برای زبان آموزان صدق نمی کند. مبتدیان باید تلفظِ درست کره ایِ حروفی را که به سبک لاتین نوشته شده اند دوباره بیاموزند.

 

نتیجه گیری:

حالا که به شکل کلی با زبان کره ای، مکالمه ی آن، تفاوت مکالمات رسمی و دوستانه در زبان کره ای آشنا شدید، این نکته را بدانید که اساتید مجرب، کلید موفقیت شما برای یادگیری و مهارت بیشتر در این زبان هستند، همین طور آموزشگاهی که این فضا را با آگاهی در اختیار شما قرار دهد، ما، آموزشگاه ماژورین این افتخار را داریم که همه این موارد را از سطح مبتدی تا پیشرفته برای شما فراهم کنیم تا یادگیری این زبان به شیوه ای ساده برای شما مهیا شود.

 

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

 

Share

زبان-کره-ای

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟