آموزش در کودکی مطمئنتر و ساده تر

مزایای آموزش پیانو به کودکان

مزایای آموزش پیانو به کودکان

پیانوی کودکان

یادگیری نواختن ساز در سنین پایین می تواند به کودکان درک جدیدی از موسیقی و خروجی خلاقانه ای بدهد که تا آخر عمر از آن استفاده کنند. یادگیری نواختن ساز در کودکان که همراه فراگرفتن ریتم و شمارش است می‌تواند مهارت‌های ریاضی را در آنان افزایش دهد. علاوه بر این، یادگیری یک ساز به کودکان کمک می کند تا مهارت های گوش دادن و نیز عزت نفس خود را توسعه دهند. در حالی که یادگیری نواختن می تواند یک تجربه فوق العاده برای بچه ها باشد، آموزش نواختن ساز به کودک می تواند تا حدودی با یادگیری بزرگسالان متفاوت باشد. از نگاه کردن به سازهای کوچکتر و مناسب برای کودکان گرفته تا نحوه آموزش به کودک و آهنگ هایی که آنها ممکن است بخواهند یاد بگیرند. در واقع دنیا پر از بزرگسالانی است که آرزو می ‌کردند در کودکی به یادگیری پیانو تشویق می‌ شدند. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد یادگیری یک ساز در جوانی بسیار آسان تر است. نواختن پیانو از سنین پایین تأثیر مثبتی بر رشد ذهنی و جسمی فرزند شما خواهد داشت و زندگی او را در بسیاری از زمینه ها غنی تر می کند.

در تهیه این مقاله از وبسایت رولند (مزایای یادگیری پیانو در کودکی) و فندر (آموزش گیتار به کودکان) نیز استفاده کرده ایم.

 

فهرست:

  • یادگیری پیانو در کودکی
  • بهبود رشد مغز
  • مزایای یادگیری پیانو در کودکی
  • آشنا کردن کودک با ساز پیانو
  • کودک در حال یادگیری پیانو
  • نتیجه گیری

 

یادگیری پیانو در کودکی

بچه ها ظرفیت فوق العاده ای برای یادگیری دارند. درس‌های پیانو و تمرین‌هایی که معلم به کودکان می دهد به هماهنگی بدنی کودکان کمک می کند. معلمان ساختاری در مورد رویکرد یادگیری چیزهای جدید هم به هنرجویان کوچک می دهند. یادگیری موسیقی در کودکی به نظم و تمرکز فکری، خلاقیت و حتی مهارت های اجتماعی کودکان کمک می کند.

 

بهبود رشد مغز

مطالعات متعدد دانشمندان علوم اعصاب نشان داده است که نواختن پیانو تأثیر مثبتی بر رشد مغز به ویژه در کودکان خردسال دارد. عملکردهای حافظه، مهارت، هماهنگی دست و چشم، حل مسئله، گوش دادن و مهارت های ارتباطی همه از یادگیری یک ساز و درگیر شدن در تمرین منظم سود می برند.

یادگیری یک ساز نیاز به تمرکز و تعهد دارد و پیشرفت در سطوح بسیار رضایت بخش است. این تأثیر مثبت بر بسیاری از زمینه های دیگر زندگی فرزند شما از جمله مدرسه، ورزش و فعالیت های اجتماعی دارد. انجام تمرین قبل از رسیتال، درک درستی از آنچه برای یادگیری چیز جدید و عملکرد خوب لازم است را فراهم می کند.

 

مزایای یادگیری پیانو در کودکی

یکی دیگر از مزایای یادگیری پیانو در کودکی، رشد اولیه درک موسیقی است. یادگیری نواختن ساز هم به کودکان  و هم بزرگسالان بینشی از هنر ترانه سرایی، تنظیم و اجرا می دهد. الهام گرفتن از استعدادهای دیگر نوازندگان و موسیقی فرهنگ های مختلف از سراسر جهان تجربه ای است فوق العاده.

 

آشنا کردن کودک با ساز پیانو

داشتن سازی که می خواهید آموزش دهید و در اینجا بطور خاص داشتن ساز پیانو در خانه، زمانی که فرزند شما هنوز خیلی کوچک است یک مزیت دارد. می دانیم که بسیاری از خانه ها فضا یا بودجه لازم برای یک پیانوی آکوستیک را ندارند، بنابراین اغلب خرید یک پیانو دیجیتال را توصیه می کنند. این روزها صدای آنها درست مانند صدای یک پیانوی آکوستیک است و در طیف گسترده ای از اندازه ها و قیمت ها عرضه می شوند. راستی پیانوهای دیجیتال هدفون هم دارند که می تواند به نوبه خود در یک آپارتمان یک نعمت باشد!

 

کودک در حال یادگیری پیانو

اگر خرید پیانو برای کودک پنج ساله شما کمی ریسکی به نظر می رسد، می توانید یک پیانوی دیجیتال کرایه کنید و اگر او به یادگیری و نواختن آن ساز علاقه نشان داد، بعداً آن را خریداری کنید. درباره سازهای دیگری که امکان کرایه کردن یا قرض گرفتنشان هست هم می توان همین کار را کرد و از ریسک اتلاف پول دور در امان بود.

بازی با پیانو پیش از این که کلاسهای کودک شروع شود باعث می شود او پیشاپیش مختصری آشنایی با ساز کسب کرده و یادگیری برایش آسانتر باشد.

نکته اصلی در مراحل اولیه لذت بردن از ساز و از یادگیری است. این ایده عالی است که آهنگ های ساده ای را پیدا کنید که کودک دوست دارد به آنها گوش دهد و یاد بگیرد که آنها را بنوازد. همچنین آواز خواندن، رقصیدن و طبل زدن با هم مفید است. این مهارت ها زمانی که فرزند شما اولین کلاس های پیانو خود را شروع می کند در آموزش وی تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

 

نتیجه گیری

این که فرزندی داشته باشید که به نواختن ساز علاقه دارد خودش یک نعمت است. اگر فرزند شما موسیقی، آواز خواندن یا رقصیدن را دوست دارد، پیانو می تواند دریچه ای برای یک عمر لذت بردن از آن باشد. یکی از راه هایی که آموزش ساز را ساده تر می کند، معلمی با حوصله و با تجربه در زمینه کودکان است. این دقیقاً همان فرصتی است که ماژورین برای شاگردان و مخاطبان خود ایجاد کرده تا با خیال راحت، در هر جایی که هستند بصورت آنلاین به به یادگیری ساز مورد علاقه خود بپردازند. با ما تماس بگیرید.

ماژورین کمکت می کنه!

Share

پیانو

موسیقی-کودک

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟