آموزش زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم

مدرک تِفِل چیست

مدرک تِفِل چیست

آموزش زبان:

قطعا همه می دانند که آموزش، به هر شکل آن و در هر زمینه ای کاری بسیار سخت  و مهارتی بسیار شگفت انگیز است. جون نه فقط نیاز به مهارت در زمینه ی مورد نظر در آن مهم است بلکه فردی که قصد آموزش چیزی را به کسی دارد باید از توانایی های دیگر هم استفاده کند. باید ارتباط برقرار کند و از تحلیل خوبی نسبت به شرایط و آدم ها برخوردار باشد. باید صبور باشد و روی احساسات و شرایط خودش کنترل داشته باشد. البته مهم تر از همه هم این است که اگر کسی می خواهد چیزی را به کسی آموزش دهد باید خود در آن زمینه مهارتی بالا داشته باشد و ریزه کاری های آن را بشناسد. به فوت و فن آن آگاه باشد. این ها خصوصیات آموزگاری مجرب است. مخصوصا اگر قرار باشد که زبانی را آموزش دهد. زبانی که برای خود آموزگار هم زبان دوم محسوب می شود و شناخت ریزه کاری های آن کاری بسیار مشکل است. اما ما در این مطلب نمی خواهیم در مورد صرفا زبان انگلیسی صحبت کنیم. بلکه می خواهیم شما را با مدرک TEFL آشنا کنیم. مدرکی معتبر که برای آموزش زبان انگلیسی واجب است. می خواهیم به شما عزیزان و علاقمندان راجع به ماهیت و درون مایه ی این مدرک توضیح دهیم و شما را با چیستی آن بیشتر آشنا کنیم.

 

فهرست:

  • TEFL چیست؟
  • سوالات متداول در مورد TEFL
  • نتیجه گیری:

 

آموزش زبان ماژورین

TEFL چیست؟

TEFL مخفف شده عبارت Teach English as a foreign language است که اگر بخواهیم آن را به فارسی برگردانیم، تدریس انگلیسی به عنوان زبانی خارجی است. اگر بخواهیم به شکل کلی در مورد این مدرک بگوییم باید بدانید که هر علاقمندی به آموزش زبان انگلیسی باید در دوره های خصوصی شرکت کند تا بتواند آزمون های مرتبط با این مبحث را با قبولی پشت سر گذاشته و مدرک آن را بدست آورد. در این دوره ها، از برنامه ریزی راجع به مباحث درسی تا نحوه ی آموزش آن به سنین و دوره های مختلف به داوطلبان آموزش داده می شود. تکنیک ها و راه های مختلف آموزش گرامر، لغت، مطالعه ی متن ها و صحبت کردن به زبان انگلیسی هم شامل مواردی است که شرکت کنندگان در این دوره یاد خواهند گرفت. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در کشورهای اروپایی که زبان اول آن ها انگلیسی نیست داشتن این مدرک به مهاجرت کاری کمک خواهد کرد. کشورهایی مثل فرانسه، ایتالیا و آلمان همیشه به دنبال جذب افرادی با مدرک TEFL هستند تا بتوانند سطح زبان انگلیسی را در کشورشان افزایش دهند. البته دلیل آن این است که مدرک TEFL در سراسر جهان معتبر است.

 

سوالات متداول در مورد TEFL:

هر موضوعی وقتی در شکل بین المللی مطرح می شود، سوالاتی را برای مخاطبان ایجاد می کند که در این بخش ما تلاش کردیم تا با کمی کند و کاو به این سوالات را در اینجا مطرح کرده و آن ها را برای شما عزیزان  به شکل مختصر شده ای توضیح دهیم. مثلا سوال اولی که مطرح می شود این است که گرفتن این مدرک چقدر هزینه دارد. خب دریافت این مدرک به صورت آنلاین حدود 289 تا 299 پوند است، البته به صورت آنلاین. اگر می خواهید به صورت حضوری این مدرک را دریافت کنید قیمت آن 1000 دلار خواهد بود. دریافت رایگان این مدرک امکان پذیر نیست. عده می پرسند که آیا بدون داشتن این مدرک هم می توان تدریس کرد. باید بگوییم، بله امکان دارد ولی در آموزشگاه های معتبر معمولا داشتن این این مدرک امتیاز خوبی محسوب می شود. در ضمن بدون این مدرک شما مجبور خواهید بود، در روز اول در برابر کسانی بایستید که نمی دانید چگونه قرار است مطالب و درس ها را به آن ها آموزش دهید. سوال دیگری که خیلی از مخاطبان می پرسند این است که اگر آن ها در حال حاضر معلم باشند، نیازی به دریافت مدرک TEFL خواهند داشت یا خیر. در جواب باید بگوییم، حتی اگر شما همین حالا هم در حال تدریس هستید و تصور می کنید که تمام فنون آموزشی را می دانید اگر برنامه ای برای تدریس زبان انگلیسی به صورت طولانی مدت دارید، بهتر است این مدرک را دریافت کنید. چرا که یکی از لزوم استخدام در بسیاری از مراکز داشتن این مدرک است حتی با داشتن سابقه کار طولانی.

 

نتیجه گیری:

حالا که تا حدودی با مدرک و آزمون TEFL آشنا شدیم بهتر است بگوییم تا بدانید مثل خیلی از آزمون های دیگر، امتحان این مدرک هم تکنیک های خاص خود را دارد. برای همین هم آموزشگاهی معتبر و اساتید ماهر می توانند در رسیدن شما به این مدرک بسیار مهم و موثر باشند. دلیلی که ما آموزشگاه ماژورین را به شما معرفی می کنیم همین است. محیطی که فراهم شده تا سطح علمی و به شکل کلی اطلاعات شما را افزایش دهد. برای رسیدن به این هدف هم مدرسینی ماهر و مجرب را کنار هم قرار داده تا شما به بهترین شکل ممکن آموزش ببیند.

 

منبع: سایت آموزشگاه ماژورین

 

 

Share

زبان

TEFL TESOL 120 Hours

TEFL TESOL 60 Hours

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟