عکاسی هیجان انگیز

مروری بر 10 عکس از دلهره آورترین آثار طبیعی ایران

مروری بر 10 عکس از دلهره آورترین آثار طبیعی ایران

مروری بر 10 عکس از دلهره آورترین آثار طبیعی ایران

با شنیدن قصه ‌ها، افسانه ‌ها و خرافات‌ محلی قدیمی و رفتن به مکان‌های وهم‌آور و ترسناک ایران، می‌توانید سفری سرشار از هیجان را تجربه کنید، برای تجربه ترس و هیجان حتما نیاز نیست که پای فیلم‌های ترسناک بنشینید؛ با گوش‌ دادن به قصه‌ ها، افسانه ‌ها و خرافه ‌های محلی قدیمی و رفتن به مکان‌های وهم‌آور و خوفناک نیز می‌توانید سفری سرشار از هیجان و دلهره را داشته باشید؛ در این مقاله، با سفری به فضای وهم‌انگیز گورستان‌های قدیمی، قلعه‌های متروکه و کلبه‌ هایی که قصه ‌ها و افسانه ‌ها از در و دیوارشان سرازیر می‌شوند و مناطقی که برداشتن هر گام در جای ‌جای آن ‌ها ترسناک و نفس ‌گیر است، همراه شما خواهیم بود. اگر روحیه کنجکاو و هیجان‌طلب دارید با ما همراه باشید تا یکی از جذاب ‌ترین ماجراجویی ‌های عمر خود را در ترسناک ترین مناطق گردشگری ایران تجربه کنید.

 

فهرست:

  • تالاب ارواح مازندران
  • قلعه جنی کیش
  • کویر ریگ جن، مثلث برمودای ایران
  • دریاچه تخت سلیمان
  • دره ستارگان قشم
  • بوینی یوغون؛ قلعه آدم خوار ها
  • باغ سنگی سیرجان
  • قلعه زاهدان کهنه؛ خرابه‌های پر قصه
  • جهنم دره
  • گورستان جن

 

تالاب ارواح- ماژورین

تالاب ارواح مازندران:

دریاچه‌ای در ۱۲ کیلومتری نوشهر در استان مازندران قرار گرفته که از گذشته‌ های دور، اسم عجیب و ترسناکی را به خود اختصاص داده است. ترکیب درختان مرده وسط دریاچه، مِهی که بیشتر اوقات روی دریاچه را گرفته است و صدای حیوانات وحشی منطقه، همگی شما را یاد فیلم‌های تخیلی و ترسناک می‌اندازد و این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا این دریاچه لقب «تالاب ارواح» را به نام خود کند؛ اهالی اطراف دریاچه، چیزی از ارواح ندیده‌اند؛ اما بر این باورند که ساکنان گذشته حتما بنا بر اطلاعاتی این نام را برای این دریاچه برگزیده‌اند. دریاچه ارواح نوشهر یکی از مهیج‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود؛ پس اگر برای هیجان و ماجراجویی آماده‌اید، توصیه می‌کنیم بار و بندیل سفرتان را ببندید و راهی این دریاچه مرموز و سحرآمیز شوید.

 

 

قلعه جنی- آموزش آنلاین عکاسی مازورین

قلعه جنی کیش:

در جزیره کیش در نزدیکی کشتی یونانی، قلعه‌ای کوچک و مخروبه قرار گرفته که شاید کمتر کسی به آن نگاهی بکند؛ زیرا همه در عجله برای رسیدن به کشتی یونانی، از مشهورترین جاهای دیدنی کیش، هستند. این قلعه در میان ساکنان منطقه به «قلعه جنی» شهرت دارد و اگر شب هنگام بخواهید به دیدن این قلعه بروید، هیچ‌کس به شما کمک نخواهد کرد؛ زیرا اهالی منطقه، بر این باور هستند که جن‌ها در این قلعه زندگی می‌کنند؛ با دور شدن خورشید از جزیره و حکم‌فرمایی تاریکی، این قلعه به محیطی وهم‌انگیز تبدیل می‌شود. صداهای چاه آبی نزدیک به قلعه و وزش باد، بر ترسناکی این محیط افزوده است.

 

کویر ریگ جن- آموزش آنلاین عکاسی مازورین

کویر ریگ جن، مثلث برمودای ایران:

کویر به ‌خودی ‌خود سرشار از رمز و راز است. ریگزار ترسناک و خارق‌العاده‌ای به نام «ریگ جن» در منطقه کویری سمنان در ۱۷۰ کیلومتری تهران قرار گرفته که هر موجود زنده‌ای را که به آن سفر می‌کند، به کام مرگ می‌کشاند؛ این منطقه که یکی از داغ‌ترین نقاط روی زمین محسوب می‌شود که از تپه‌های شنی و باتلاق‌های نمک پوشیده شده و آن را به یکی از صعب‌العبورترین نواحی جهان تبدیل کرده است. در طول قرن‌ها، هرگز کسی موفق به گذر از این ناحیه نشده است و هیچ جانوری نیز در آن زندگی نمی‌کند؛ به‌دلیل وقوع اتفاقات بی‌پاسخ و بدون‌منطق فراوان در این منطقه، عنوان «مثلث برمودای ایران» را به آن داده‌اند؛ قصه‌ها و افسانه‌های بسیاری از گذشته مانده که می‌گوید این ریگزار نفرین شده و محلی برای زندگی اجنه است و ارواح پلید و شیاطین در آن فرمانروایی می‌کنند و اجازه ورود هیچ جانداری را به آن نمی‌دهند. حتی برخی از اهالی منطقه معتقدند که صدای صحبت‌کردن اجنه با یکدیگر را در این ناحیه شنیده‌اند. برخی دیگر از محلی‌ها نیز باور دارند که هرکس قدم به این بیابان بگذارد، توسط زمین بلعیده می‌شود و دیگر باز نمی‌گردد.

با وجود این افسانه‌ها و داستان‌ها، اکنون این کویر شگفت‌انگیز و اسرارآمیز به یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین جاهای دیدنی استان سمنان برای گردشگران علاقه‌مند به هیجان و وحشت تبدیل شده است.

 

تخت سلیمان- آموزش آنلاین عکاسی مازورین

 

دریاچه تخت سلیمان:

دریاچه‌ای زیبا، مرموز و خطرناک به نام «تخت سلیمان» در تکاب جای گرفته که یکی از پررمز و رازترین جاهای دیدنی استان آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود. به باور مردم محلی، این دریاچه با کوبیده شدن عصای «حضرت سلیمان» در زمین پدید آمده و گنجی باارزش و باستانی در عمق این دریاچه پنهان شده است؛ گنجی که در دوران مختلف، افراد جسور و ماجراجوی بسیاری را برای جست و جویش به دریاچه کشانده و دریاچه همه آن‌ها را بلعیده و حتی جسد آن‌ها نیز به خشکی بازنگشته است. افسانه‌ها و باورهای محلی شنیدنی و جالب زیاد دیگری نیز درباره این دریاچه وجود دارد. عده‌ای دیگر از مردم نیز بر این باور هستند که این دریاچه محل تولد «زرتشت پیامبر» است؛ افسانه تاریخی دیگری که درباره این دریاچه وجود دارد، این است که «کوروش کبیر» پس از پیروزی بر «کروسوس» پادشاه «لیدیه» که ثروتی افسانه‌ای داشته، تمام خزانه و اشیای قیمتی او را به‌عنوان نذر در این دریاچه ریخته است و پس از آن ساکنان این منطقه همیشه غنیمت‌های جنگی و اموال ارزشمند خود را نذر این دریاچه می‌کردند.

 

دره ستارگان قشم- آموزش آنلاین عکاسی مازورین

 

دره ستارگان قشم:

جزیره قشم سرزمین شگفتی‌ها و دارای طبیعت مسحورکننده است. دره‌ای زیبا و سحرآمیز به نام «دره ستارگان» در این جزیره شگفت‌انگیز قرار دارد که امروز به‌عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی قشم شناخته می‌شود. این دره علاوه بر طبیعت وصف‌نشدنی‌، حکایت‌ها و افسانه‌های جذابی را برای ماجراجویان روایت می‌کند. بومی‌ها معتقدند که احجام جادویی موجود در این دره، میلیون‌ها سال قبل در اثر برخورد ستاره‌ای به زمین یا توسط موجودات فرازمینی پدید آمده‌اند؛ هم‌زمان با وزش باد و هجوم ماسه، نوایی وهم‌آور از دالان‌های تو در توی این دره  و از میان دیواره‌های غول‌آسای تراش‌خورده، در سکوت بیابان شنیده می‌شود. مردم محلی جزیره با تاریک شدن آسمان گذرشان به این دره نمی‌افتد و معمولا با لبخند مسافران غریبه را از رفتن به این دره خوفناک در تاریکی منصرف می‌کنند؛ زیرا آن‌ها معتقدند شب‌ها، ارواح، اجنه و موجودات فرازمینی در این دره رفت و آمد دارند.

 

 

قلعه آدم خوارها- آموزش آنلاین عکاسی مازورین

بوینی یوغون؛ قلعه آدم خوار ها:

 

قلعه و منطقه باستانی «بوینی یوغون» واقع در روستای کور عباسلو اردبیل یکی دیگر از دست ساخته‌های متروک و مهجور‌ مانده بشر و محلی برای داستان‌سرایی و قصه‌پردازی است. می‌گویند مردمانی که در قدیم به بازدید این قلعه باستانی می‌رفتند، به‌طور مرموزی ناپدید می‌شدند؛ گویی که قلعه زنده است و آن‌ها را می‌بلعد. کم کم با ناپدید شدن آدم‌ها این قلعه به «قلعه آدم‌خوار» مشهور شد و داستان‌های بی‌شماری از آن دهان به دهان در میان مردم پیچید.

 

باغ سنگی سیرجان- آموزش آنلاین عکاسی مازورین

 

باغ سنگی سیرجان:

راهی استان کرمان می‌شویم و به شهر سیرجان به باغی اسرار‌آمیز سفر می‌کنیم که خبری از سرسبزی در آن نیست. در نگاه اول شاید این باغ جالب و شگفت‌انگیز به نظر برسد؛ ولی با قدم زدن در میان درختان خشک که میوه‌های آن از جنس سنگ هستند، وحشت در دل شما ایجاد می‌شود. این باغ سنگی «باغ درویش خان» نامیده می‌شود و سازنده آن مزرعه‌داری به نام «درویش‌خان اسفندیار پور» است که در سال 1340 پس از اصلاحات ارضی که در آن املاکش را از دست داد، به نشانه اعتراض دست از رسیدگی به درختانی که برایش باقی مانده بود نیز برداشت. حال که درختان باغش دیگر خشک شده بودند، سنگ‌هایی را به‌عنوان میوه درختان به آن‌ها آویزان کرد و ازآنها مراقبت می کرد، انگار که میوه های طبیعی بودند.

 

قلعه زاهدان کهنه - آموزش آنلاین عکاسی مازورین

 

قلعه زاهدان کهنه؛ خرابه‌های پر قصه

خرابه‌ها و قلعه‌های وهم‌آور دست‌سازی که توسط آدمیزاد بنا شده‌اند، دارای رمز و راز فراوانی است. یکی از این قلعه‌های پر رمز و راز در ایران، «قلعه زاهدان کهنه» است که در ۲۷ کیلومتری شرق زابل سیستان و بلوچستان قرار گرفته است و در روزگاران قدیم یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز سیستان بود؛ این قلعه یکی از جاهای دیدنی استان سیستان و بلوچستان است و در دل آن داستان‌ها و قصه‌های ترسناک بسیاری وجود دارد و گفته می‌شود که ارواح و اجنه در این قلعه حکم‌فرمایی می‌کنند.

 

جهنم دره- - آموزش آنلاین عکاسی مازورین

جهنم دره:

در ناحیه‌ای کوهستانی از شهر خوی واقع در آذربایجان‌غربی، منطقه‌ای به نام «جهنم‌دره»  قرار گرفته است. جهنم‌دره به‌اندازه‌ای برای بومی‌ها حواشی دارد که کسی به هیچ عنوان برای گشت و گذار به این منطقه نمی‌رود. علت نام‌گذاری این منطقه، کوه‌های بلندی هستند که این منطقه را در بر گرفته‌اند و منطقه‌ای صعب‌العبور را به وجود آورده‌اند؛ جهنم ‌دره نیز از نظر وضعیت فیزیکی و نیز از نظر روانی، منطقه‌ای منفور و خطرناک برای بومیان این منطقه محسوب می‌شود. افرادی نیز برای رفتن به این دره تلاش کرده‌اند که متاسفانه سقوط کرده و در برخی موارد به‌علت صعب‌العبور بودن دره، جنازه‌ آن‌ها نیز پیدا نشده است.

 

 

گورستان جن- آموزش آنلاین عکاسی مازورین

گورستان جن:

گورستان‌ها پیشینه‌ای طولانی در ترس دارند و همیشه در فیلم‌های وحشتناک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. گورستانی عجیب و غیرمتعارف در روستای «تیس» بندر چابهار با نام «گورستان جن» قرار دارد که محلی‌های روستا بر طبق باوری قدیمی که از والدین خود شنیده‌اند، می‌گویند که زیر سنگ قبرهای این گورستان، اجساد اجنه دفن شده‌اند زیرا اندازه سنگ قبرهای این گورستان بسیار بزرگ و غیرطبیعی و روی آن‌ها اشکال عجیبی به چشم می‌خورد؛ افسانه‌ها و قصه‌های عامیانه این منطقه می‌گویند که کسی تابه‌حال آدمیزادی ندیده که تیشه بردارد و برای دفن جسدش، سنگ سخت را بتراشد. جالب است بدانید که شب‌ها صداهای عجیبی در این روستا شنیده می‌شوند. برخی از بومی‌های روستا می‌گویند که این صداها، ناله‌ها و گریه‌های اجنه بر سر قبر عزیزانشان است که تا صبح برای آن‌ها عزاداری می‌کنند؛ عده‌ای دیگر معتقدند که شاید حفرکنندگان، به خاطر حفظ مردگان از گزند جانوران و خورندگان زیرزمینی، رنج کندن سنگ را تحمل می‌کردند و گورهای این‌چنینی می‌ساختند تا به درگذشتگانشان احترام بگذارند. غروب که می‌شود، کمتر کسی جرات دارد که از نزدیک این گورستان عبور کند.

 

نتیجه گیری:

در عین حال که این مناطقی که از آن ها اسم بردیم، ترسناک اند، اما فکر کنید که سفر به این نقطه ها تا چه حد هیجان انگیز و جذاب خواهند بود و عکاسی حرفه ای با موبایل یا عکاسی حرفه ای با دوربین عکاسی چقدر این سفر را لذتبخش تر خواهد کرد. برای این کار کافیست در دوره های عکاسی ماژورین شرکت کنید و اولین قدم را برای بالا بردن مهارت خود در کلاسهای مدرس ماهر عکاسی ما بردارید. ماژورین، کمکت می کنه.

 

منبعسایت آموزش آنلاین ماژورین 

 

 

 

Share

عکاسی

عکاسی-با-موبایل

عکاسی-با-دوربین

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟