کدام سنت چینی برای شما آشنا است

سنت های عجیب چینی

سنت های عجیب چینی

کشور چین:

همه می دانیم کشور چین یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان و قطعا پر جمعیت ترین کشور دنیا است. اما بگذارید کمی دقیق تر آن را بررسی کنیم تا با فضای آن آشناتر شویم. کشور چین با مساحت ۹۶۱'۵۹۶'۹ کیلومتر مربع؛ چهارمین کشور پهناور جهان است که بعد از روسیه، کانادا و آمریکا قرار گرفته است و با جمعیت بیش از ۱٫۴۵۰ میلیارد نفر، به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان شناخته می شود. چشم اندازهای متنوع و تفاوت های اقلیمی گوشه و کنار و فرهنگ غنی و کهن آن چین را به یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است. رشد اقتصادی و تکنولوژی چشم گیری هم که در این چند سال برای چین اتفاق افتاده است این کشور را به عنوان یکی از اقتصادهای برتر و فرصتی برای تحصیل معرفی کرده است. اما مثل هر کشوری چین هم آداب و رسوم عجیب و پیچیده ی خود را دارد. مخصوصا اگر بخواهیم به نسبت وسعت و جمعیت آن را بررسی کنیم باید حدس بزنیم که تعداد آن به مراتب نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است. این موضوع اصلی مطلب ماست. سنت های عجیب چینی که راجع به آن صحبت می کنیم، که نه تنها برای کسانی که به دلایل مختلف می خواهند به کشور چین سفر کنند جذاب است بلکه می تواند آدم های کنجکاوی را هم که می خواهند سر از آداب و رسوم کشورهای مختلف در بیاورند سر ذوق می آورد.

 

فهرست:

سنت های عجیب چوب غذا یا چاپ استیک

آروغ زدن یعنی لذت از غذا

فنجان چای خالی

تعریف و تعارف

انعام دادن

غاز پلیس

نتیجه گیری

 

 

آموزش آنلاین ماژوری

سنت های عجیب چوب غذا یا چاپ استیک:

غذا خوردن در هر نقطه ی دنیا سنت و فرهنگ منحصر به فرد خود را دارد که گاها داخل یک کشور هم هر اقلیم یا قوم و گروهی فرهنگ خود را برای غذا خوردن دارد. آدابی که از آوردن غذا تا نحوه ی خوردن و حتی بعد از آن را شامل می شود. چین هم آداب خود را دارد. اگر بخواهیم مثالی بزنیم باید بگوییم در چین هرگز نباید چاپ استیک ها یا به عبارتی دیگر چوب های غذاخوری خود را به صورت عمودی در ظرف خود قرار دهید. چینی ها برای کسانی که از دنیا رفته اند مراسمی می گیرند و چاپ استیکی برای آن ها به صورت عمودی در ظرف های غذا می گذارند. اگر شما این کار را می کنید برای آن ها توهین محسوب می شود. درضمن با چوب های غذاخوری ژست عکس گرفتن هم نگیرید.

 

آروغ زدن یعنی لذت از غذا:

یکی دیگر از آداب و رسوم عجیب چینی بعد از غذا باد گلو زدن یا آروغ زدن است که به معنی تشکر و لذت بردن از غذایی است که آن را میل کرده اید. فقط اگر از آن لذت بردید و در خاطرتان باشد این فرهنگ ممکن است در اکثر نقاط دنیا کاری نادرست و حتی توهین در نظر گرفته شود.

 

 

فنجان چای خالی:

چین می تواند برای کسانی که چای خور نیستند مشکل بیافریند. در خیلی از نقاط مختلف جهان باید تا انتها غذا و نوشیدنی خود را بخورید تا مودبانه به نظر برسد. اما در چین این گونه نیست. اگر فنجان چای شما خالی باشد بلافاصله آن را برایتان پر می کنند. پس اگر چای خور نیستید مقداری چای را در فنجان خود نگه دارید.

 

آموزش آنلاین ماژورین

 

تعریف و تعارف:

اگر کادویی را به یک چینی می دهید باید توقع آن را داشته باشید که او چندین و چند بار آن را رد کند حتی با این که شما می دانید واقعا از گرفتن آن لذت می برد. برای شما هم در چین باید به همین روند اتفاق بیفتد که اگر کادویی به شما داده می شود مدام آن را برگردانید. یا اگر تعریفی از شما می شود باید مدام بگویید که لایق این تعریف نیستید. اگر این کار را نکنید شما را مغرور و خودشیفته فرض می کنند و احترامشان برای شما از بین می رود. در کل مردم چین هم تا حدودی شبیه به خود ما ایرانی ها در قسمت هایی فرهنگ تعارف کردن را دارند.

 

 

 

انعام دادن:

در خیلی از کشورهای جهان دادن انعام مخصوصا به شغل های خدماتی شخصیت شما را نشان می دهد اما در چین اصلا به این صورت نیست. اگر در چین شما به کسی انعام بدهید مستقیما به آن شخص توهین کرده و قطعا با تبعات آن مواجه خواهید شد.

 

 

آموزش آنلاین ماژورین

 

غاز پلیس:

در اکثر نقاط دنیا حیوانی که همراه پلیس به گشت و بررسی می پردازد سگ است. اما در چین این گونه نیست. حیوانی که احتمالا از دیدن آن کنار پلیس بسیار تعجب می کنید غاز است. باور چینی ها بر این است که غازها می توانند به سرعت افراد مشکوک و مظنون را شناسایی کنند. حیوانات نترسی هم هستند و به شخصی که به آن مظنون شده اند حمله می کنند.

 

 

نتیجه گیری:

همان طور که با مطالعه ی این مطلب متوجه شدیم. هر نقطه از دنیا فرهنگ منحصربه فرد مخصوص خود را دارد. اگر اهل سفر هستیم یا می خواهیم اطلاعات عمومی خود را راجع به کشورها بالا ببریم باید به مطالعه ی این آداب و رسوم بپردازیم، خواندن کتاب به زبان چینی یا مکالمه با افراد چینی زبان به شما در درک فرهنگ بیشتر کمک می کند.  پیشنهاد می کنیم یادگیری این زبان را با کلاسهای زبان چینی ماژورین و با مدرسین باحوصله ما آغاز کنید.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

 

Share

زبان

زبان چینی

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟