ایران بزرگ و زیبا

عکس از شاهکارهای طبیعت ایران

عکس از  شاهکارهای طبیعت ایران

 

طبیعت ایران پهناور:

چقدر طبیعت ایران را می شناسیم؟ اصلا چرا انقدر مهم است؟ اولین واژه ای که با فکر کردن به طبیعت ایران در ذهن ها شکل می گیرد، تنوع است. ایران به دلیل شرایط جغرافیایی و اقلیمی خود، پر است از مناطق بکر و مختلف، مناطقی که زمین تا آسمان با هم متفاوت هستند. از رسیدن کویر به دریا تا بزرگترین دریاچه ی دنیا که ناچارا به آن لقب دریا داده اند؛ چون وسعتش انکار ناشدنی است. مناطق کوهستانی و دشت هایی هموار، آبشارهایی که هر بیننده ای را مجذوب می کند. غارها، جزیره ها ، گرما و سرما، جنگل‌های زیبا و متفاوتی که هر کدام به نوبه خود از نظر پوشش گیاهی با یکدیگر متفاوت ‌اند و دشت‌ ها و دامنه‌ هایی که پوشیده از گل ها و گیاهانی چشم نواز است حال به یاد بیاوریم که تعداد زیادی از این گونه های گیاهی که تنها در ایران می رویند، . خاصیت دارویی هم دارند. این تازه فقط بخشی از طبیعت ایران است. حالا فکر کنید چقدر از این مناطق، باید ثبت شوند تا هر کسی به خود اجازه ندهد در آنها دخل و تصرف کند، تا خوب از آنها حراست شود و تا بمانند به یادگار و دیده شوند و این امانت به دست نسلهای بعدی تحویل داده شود. شاید این مسئولیت بود که باعث شد سراغ این موضوع برویم و آن را در قالب این متن به شما عزیزان ارائه کنیم. عکاسی از طبیعت و شاهکارهای طبیعت ایران ما... تصاویری که می توانند هر مخاطب و بیننده ای را شگفت زده کنند و تصویری ابدی در ذهن مخاطب حک کنند. این باعث می شود که شاید رسالت کار عکاسان طبیعت را هم تا حدودی بهتر درک کنیم. اصلا این حوزه برای ما جذاب شود. درست است؟ پس به ادامه بپردازیم.

 

معرفی طبیعت ایران برای عکاسی:

 

  • آبشار مارگون سپیدان فارس

 

​  آبشار مارگون سپیدان فارس  ​
آبشار مارگون سپیدان فارس

 

در استان فارس، شهرستان سپیدان، آبشاری به نام مارگون وجود دارد که یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی ایران محسوب می شود. چیزی که این آبشار را از سایر جاذبه های طبیعی ایران جدا ساخته، این است که آب آبشار مارگون از رودخانه جاری نمی شود. جالب است بدانید که داخل دیوار کوه چندین چشمه وجود دارد و آب این چشمه ها از منافذ صخره ای به بیرون جاری شده و آبشار زیبای مارگون را ایجاد کرده اند.

  • تنگ دم اسب

 

دم اسبی
تنگ دم اسب

در استان فارس، جنوب شیراز می توانید یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ایران که کم تر شناخته شده است را بیابید. جاذبه ی طبیعی و زیبای تنگ دم اسب در منطقه کوهمره سرخی قرار دارد. وجود رودخانه، درختان بلوط و گیاهان سرسبز به همراه کوه ها، زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است. برای رسیدن به این آبشار باید در دریاچه شنا کنید و یا از قایق های بادی استفاده نمایید. تجربه ای که از ذهنتان نمی رود.

 

  • جاده ی خلخال و اسالم
سالم و خلخال
جاده ی خلخال و اسالم

 

جاده ای که استان گیلان و اردبیل را به هم مرتبط می سازد، جاده ی اسالم به خلخال است. این جاده ی پر پیچ و خم با درختان و مناظر سرسبز که اغلب پوشیده از مه است، تداعی کننده ی مسیری رویایی به سمت بهشت است. اسالم بخشی از تالش است و هوا در این منطقه عموما خنک است. اگر مسیرتان به این سمت افتاد پیشنهاد می کنیم که حتما از این جاذبه های طبیعی ایران بازدید کنید، از آن عکاسی کنید و نهایت لذت را ببرید.

 

  • دریاچه شط تمی
دریاچه شط تمی
دریاچه شط تمی

 

یکی از بزرگترین دریاچه های ایران که مقر آن در منطقه ای کوهستانی در شمال خوزستان است، دریاچه ی شط تمی نام دارد. این دریاچه از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران بشمار می رود و محلی عالی برای عکاسی و طبیعت‌گردی می باشد. کوه های سر به فلک کشیده در اطراف شط تمی، چمن زارها و پوشش های گیاهی منحصر به فردی که دارد بر زیبایی بکر این منطقه افزوده است.

 

  • باداب سورت
باداب سورت
باداب سورت

چشمه های باداب سورت دومین اثر ملی طبیعی ایران، در شهرستان ساری، بخش چهاردانگه قرار دارد. این اثر بعنوان دومین چشمه آب شور جهان ثبت شده است. چشمه های پلکانی آب شور باداب سورت به رنگ های مختلف از قبیل قرمز، نارنجی، زرد و آبی دیده می شوند. یکی از نکته های جذاب در مورد باداب سورت این است که به خاطر داشتن ساختار زمین شناسی پیچیده اش، هیچ وقت دچار خشک سالی نمی شود. استخرهای رنگی پلکانی باعث منحصر به فرد شدن و تبدیل این مکان به جاذبه ی گردشگری شده است. در سال های اخیر گردشگران زیادی برای بازدید از باداب سورت به این منطقه سفر کرده اند. ارتفاعات اطراف این چشمه ها پوشیده از گیاهان و درختان متنوع از جمله درختانی با برگ های سوزنی و درختچه های زرشک وحشی است. در باداب سورت هر عکسی بیندازید، شگفت انگیز خواهد بود. فقط حواستان باشد نباید اصلاً روی بلورهای داخل چشمه ها با کفش راه بروید، چون باعث تخریب این اثر بی نظیر می شود.

 

  • جنگل های حرا
جنگل های حرا
جنگل های حرا

جنگل های حرا یکی از خاص ترین مکان های دیدنی ایران است که در جزیره قشم واقع شده؛ این جنگل دریایی در زمان مد دریا در آب فرو می رود (تا نیمه). در زمان جزر دریا سر از آب بیرون می آورد. وسعت جنگل های حرا حدود 58600 هکتار است و هم اکنون به عنوان پارک ملی شناخته می شود. جالب است بدانید که این درختان به شکل یک تصفیه خانه عمل می کنند بدین معنا که آب شور دریا را می گیرند و با دفع نمکِ آن، تبدیل به آب شیرین می کنند.

 

  • جنگل الیمستان

 

جنگل الیمستان
جنگل الیمستان

 الیمستان جنگلی تماشایی در شهر آمل است که به دلیل زیبایی های بصری بی همتا، مورد توجه مسافران داخلی و خارجی است. اگر می خواهید از گرمای طاقت فرسای تابستان به مکانی خنک با طبیعت وصف ناپذیر پناه ببرید، الیمستان قطعا انتخابی عالی برای شما خواهد بود. این جنگل محل رویش گیاه الیما است که در اردیبهشت ماه رشد می کند و دلیل نام گذاری آن هم احتمالا وجود همین گیاه زیبا در این جنگل است. تماشای این جنگل در اردیبهشت تجربه ای فراموش ناشدنی است و عکاسی از آن، آن را لذت بخش تر می کند.

 

  • جنگل ابر
جنگل ابر
جنگل ابر

یکی از قدیمی ترین جنگل های جهان محسوب می شود که حدود 40 میلیون سال قدمت دارد؛ این جنگل که در شمال شرق شاهرود قرار دارد و وسعتش 35 هزار هکتار است، ادامه جنگل های شمال کشور که چشم ها را نوازش می دهد. بر فراز این جنگل زیبا و مرتفع، اقیانوسی از ابرها شکل گرفته که منظره ای خیره کننده را به وجود آورده است. وقتی به بالای جنگل ابر می روید، ابرها زیر پایتان هستند.

 

  • جنگل دالخانی

 

جنگل دالخانی
جنگل دالخانی

دالان بهشت، دالخانی بی شک یکی از بهترین جنگل های ایران است که زیبایی هایش بی انتها است. جنگلی کوهستانی که در استان مازندران و مسیر تنکابن به رامسر قرار دارد و پر از ییلاق هایی است که چشم اندازهایی بی نظیر دارد . وسعت جنگل دالخانی رامسر حدود 600 هزار مترمربع است و جاده ای دل انگیز دارد که شوق قرار گرفتن در مسیرش کم  از رسیدن ندارد.

 

نتیجه گیری:

عکاس هر کدام از این عکس هایی که می بینیم، در وهله ی اول، این نقاط زیبا را در یک لحظه، برای همیشه ثبت کرده است. کافی است کمی خلاقانه و با حس نگاه کنیم تا بو، نسیم و صداهای داخل هر کدام از این عکس ها را حس کنیم. اما این عکس ها هر کدام، نتیجه ی شوق و ذوق هنری همراه با تلاش و پشتکار و آموختن فوت و فن عکاسی است. آموزشگاهی که بستر آموختن را فراهم کند و استادی که بی دریغ آموزش دهد، می تواند داستان پشت پرده ی این عکس ها باشد. ماژورین این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا با مدرسی ماهر و کارآزموده عکاسی با موبایل  و عکاسی با دوربین عکاسی را بصورت حرفه ای یاد بگیرید. ماژورین، کمکت می کنه.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

 

Share

عکاسی

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟