بزرگترین کشور جهان

مکانهای تاریخی روسیه

مکانهای تاریخی روسیه

بزرگترین کشور جهان:

کشوری سحرانگیز و پهناور با طبیعتی خارق العاده، تاریخی غنی و مکان های باستانی، کشوری که جرقه ی شروع خیلی از اتفاقات مهم تاریخی در آن زده شده و به باقی کشور ها سرایت کرده است. آیا می توانید حدس بزنید که می خواهیم راجع به چه کشوری صحبت می کنیم؟ می دانید بزرگترین کشور دنیا کدام است؟ بله! روسیه. کشوری بزرگ و زیبا و سرسبز با بناهایی متفاوت و ما هم می خواهیم در این متن به تعدادی از مکان های تاریخی این کشور بپردازیم و آن ها را تا جای ممکن به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

فهرست:

  • میدان سرخ
  • کاخ های کرملین
  • کلیسای جامع سنت باستیل
  • کلیسای کازان
  • موزه ی هنر پوشکین
  • موزه ی تاریخی و معماری کولومنسکویه
  • نتیجه گیری

 

میدان سرخ:

همه می دانیم که در شهرهای بزرگ و پایتخت ها میدان های بزرگ، میادین اتفاقات سرنوشت سازند؛ اما چند میدان می شناسید که اتفاقات داخل آن، انقلاب هایی باشد جریان ساز؟ میدان سرخ یکی از این میدان ها است. تمامی خیابان های بزرگ در مسکو بلاخره به این میدان می رسند. میدانی کنار دیوارهای قرمز کرملین که به عنوان میدان اصلی مسکو شناخته می شود. سر زدن و دیدن این میدان برای هر گردشگری، فرصتی جذاب و خاطره ای به یاد ماندنی خواهد شد.

 

کاخ های کرملین:

کرملین در لغت به معنی دژها و قلعه ها است. دژهایی در قلب مسکو کنار میدان سرخ، مجموعه ای شامل ۴ کلیسای جامع و پنج کاخ، محاصره شده میان دیوارهای سرخ رنگش. بیش از ۷۰۰ اتاق این مجموعه به کاخ بزرگ کرملین تعلق دارد. قصری که در قرن ۱۹ ساخته شده است. مکانی که هر بیننده ای را حیرت زده می کند.

 

کرملین- ماژورین

کاخ های کرملین

 

کلیسای جامع سنت باستیل:

سنت باستیل کلیسایی با برج و باروهایی به شکل اشک که دیدنی است. این کلیسا در سال 1552 به فرمان ایوان ساخته شده است. او به دلیل پیروزی در مقابل مغول ها و باز پس گیری شهر قازان این بنا را ساخت. جالب است بدانید که در زمان رهبری استالین، دیدن این کلیسا ممنوع اعلام شده بود و استالین تا حدی از این بنا متنفر بود که دستور تخریب آن را هم داده صادر کرده بود. کلیسایی که در ابتدا مریم مقدس نام داشت و رنگ های سحر انگیز آن بیش از ۲۰۰ سال پیش آن را تزیین کرده است.

 

کلیسای سنت باستیل- ماژورین

کلیسای جامع سنت باستیل

 

 کلیسای کازان:

یک کلیسا، با داستانی جالب در پس زمینه اش. مردم لهستان و لیتوانی اتحادی شکل داده به مسکو حمله می کنند. مردم هم با رهبری شاهزاده دلیر خود به مقابله با آن ها می پردازند. پس از پیروزی شاهزاده دستور ساخت این کلیسا را در سنت پترزبورگ می دهد چرا که معتقد بود زنی به نام کازان با قدرت های ماورایی خود باعث پیروزی مدافعان روس در مقابل دشمنانش شده است.

 

کازان- ماژورین

 کلیسای کازان

  

موزه ی هنر پوشکین:

موزه ی هنر پوشکین با سالانه بیش از یک میلیون بازدید کننده یکی از محبوب ترین بناهای روسیه است. موزه ای که کنار کاخ های کرملین واقع شده و در ۱۹۱۲ ساخته شده است. از همان سال هم محل برگزاری نمایشگاه های بسیاری تا همین حالا است. آثار موجود در این موزه بیشتر از ۷۰۰ هزار اثر مختلف از دوره های مختلف هنری است. مجموعه ی جواهرات فرانسه جزو آثار قرن نوزدهم تا قرن بیست و یکم و همچنین یکی از معروف ترین مجموعه نقاشی های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست جهان نیز در این موزه قرار دارد.

 

موزه- مازورین

موزه ی هنر پوشکین

 

موزه ی تاریخی و معماری کولومنسکویه:

در روسیه هیچ جایی که بتوان از تاریخ و معماری آن به خوبی سر درآورد، بهتر از موزه کولومنسکویه وجود ندارد. این موزه در سال 2005 بنا شد و سه قسمت دارد. یکی از این قسمت‌ها مجموعه آثار تزار را در بر گرفته است. آثار تاریخی این بخش در لیست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. قسمت دوم نیز مجموعه آثار هنری که از چوب ساخته شده ‌اند را تشکیل می دهد. قسمت سوم نیز از باغ ‌ها و پارک ‌هایی تشکیل می ‌شود که قدمت زیادی دارد و هر کدام دارای شگفتی‌ های بی ‌شمار اند. پس در لیست مکان های دیدنی و تاریخی روسیه موزه کولومنسکویه را فراموش نکنید.

 

 

موزه ی تاریخی و معماری کولومنسکویه- ماژورین

 موزه ی تاریخی و معماری کولومنسکویه

 

نتیجه گیری:

کشوری به پهناوری روسیه که لقب بزرگترین کشور جهان را یدک می کشد و تاریخی کهن و پربار دارد؛ قطعا پر است از جاذبه های گردشگری و تاریخی که در این مطلب از قلم افتاده اند. همانطور که در ابتدا گفتیم، در این مطلب قصد فقط آشنایی شما که به گردشگری علاقه دارید با برخی از این بناها و آثار تاریخی است. دو شهر بزرگ سنت پترزبورگ و مسکو به تنهایی می تواند هر علاقه مند به تاریخی را به وجد آورد و خاطره ی این کشف و گشت و گذار شگفت انگیز را تا مدت های طولانی در ذهنشان زنده نگه دارد. پس بدانید که روسیه همیشه می تواند مقصدی بی نظیر برای کشف کردن گذشته باشد و حیرت انگیز. و برای اینکه لذت این سفر را دو چندان کنید، با آنها به زبان خودشان صحبت کنید، درباره آنچه مردم آن کشور در آداب و رسوم خود رعایت می کنند یا آن چیزهایی که از آن دوری می کنند، با زبان خودشان با آنها به گفتگو بنشینید و بدانید برای آماده شدن برای این کار، مدرسین با تجربه ماژورین در کنار شما هستند و مثل همیشه «ماژورین کمکت می کنه.»

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

 

 

Share

زبان روسی

زبان

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟