گستردگی زبان اسپانیایی

کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند

کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند

آشنایی با زبان اسپانیایی:

چه کشورهایی اسپانیایی صحبت می کنند؟ چرا یادگیری زبان اسپانیایی مهم است؟ این مسئله ای است که در این مطلب راجع به آن صحبت می کنیم، در ابتدا زبان اسپانیایی یکی از پرکاربردی ترین زبان ها در دنیای ارتباطات امروز است که روزانه بر تعداد مخاطبین آن و کسانی که آن را یاد می گیرند و صحبت می کنند اضافه می شود. زبان اسپانیایی یکی از جالب ترین زبان هاست که با یادگیری آن می زبان های دیگر را مثل انگلیسی و ایتالیایی را در زمان کوتاه‌تری یاد گرفت این زبان پرکاربرد دارای لهجه ها و گویش های متفاوتی است که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

 

فهرست:

  • آشنایی با زبان اسپانیایی و خلاصه ای از تاریخچه ی آن
  • زبان اسپانیایی در نقاط مختلف جهان
  • زبان اسپانیایی و گویش های مختلف آن
  • تعداد کسانی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند
  • کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند

 

آشنایی با زبان اسپانیایی و خلاصه ای از تاریخچه ی آن:

زبان اسپانیایی به عنوان یکی از زبان های رسمی دنیا، دومین زبان مادری است که در جهان بیشتر از زبان های دیگر صحبت می شود. زبانی که یکی از دسته ی زبان های هند و اروپایی است و پس از فروپاشی امپراتوری روم غربی از چندین گویش لاتین عامیانه در شبه جزیره ایبری شکل گرفته؛ زبان اسپانیایی را برای مهاجرت، شغل و یا ارتباط در فضای بین المللی زبانی کاربردی و مهم است؛ زبانی که یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل به حساب می آید و در کشورهای مکزیک، آرژانتین، بولیوی، کلمبیا، اسپانیا و چند کشور دیگر به استفاده می شود. یادگیری زبان اسپانیایی به هنگام مسافرت به کشورهایی که این زبان در آنها رایج است و عدم نیاز به مترجم باعث می شود به راحتی و با کمترین هزینه به اهدافی که دارید برسید.

 

زبان اسپانیایی در نقاط مختلف جهان:

به عنوان زبانی رسمی در اتحادیه ی اروپا و قاره ی آمریکا زبان اسپانیایی زبانی است که در بخشهای زیادی از دنیا به آن صحبت می شود و  امروزه با گسترش و توسعه ی آن، تجارت ها و معاملات زیادی با استفاده از آن اتفاق می افتد و مخاطبین زیادی برای این که بتوانند در کشورهای اسپانیایی زبان کسب و کار داشته باشند به سراغ یادگیری آن می روند؛ در واقع یادگیری زبان اسپانیایی شانس شما را در یافتن شغل های مناسب، تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی افزایش می دهد. همچنین با یادگیری اسپانیایی، یادگیری زبان های دیگر از جمله انگلیسی، فرانسه و ایتالیایی راحت تر می شود.

 

زبان اسپانیایی و گویش های مختلف آن:

کشورهایی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند، به طبع گویش های مختلفی هم دارند، این تفاوت بر اساس تلفظ و اندکی از قواعد دستور زبان شکل می گیرد، مثلا تفاوت لهجه ها در "تتا"ی اسپانیایی یا نحوه تلفظ LL در برخی از کشورهای اسپانیایی زبان بسیار متفاوت است. علاوه بر این تفاوت های زیاد دیگری نیز وجود دارد که به دلیل تاریخ و جغرافیای متفاوت پیدایش این زبان، شکل گرفته است، به عنوان مثال می توان به واژه "ماشین" اشاره کرد که در کشورهای مختلف اسپانیایی زبان، به چندین شکل بیان می شود،Coche به معنای ماشین در اسپانیا و مکزیک به کار می رود، اما در کلمبیا و ونزوئلا Carro و در سایر کشورهای آمریکای لاتین auto رایج است؛ همچنین برای این زبان، گویش های بسیاری وجود دارد که در ادامه به چند گویش رایج آن اشاره می کنیم. از پرکاربردترین لهجه ها و گویش های زبان اسپانیایی می توان به Castilian و Madrileno اشاره کرد، همچنین Basque و Galician از گویش های دیگری هستند که در اسپانیا کاربرد بسیاری دارند؛ علاوه بر این کاتالان در کاتالونیا، والنسیا و جزایر بارسلونا، اسپانیایی آمریکای لاتین در مکزیک، بولیوی، کلمبیا، آمریکای جنوبی و گویش Peninsular در کشور اسپانیا، اسپانیایی کارائیبی در کوبا، پاناما، ونزوئلا و جمهوری دومنیک از گویش های دیگر زبان اسپانیایی هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

 

تعداد کسانی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند:

بیش از 450 میلیون بومی زبان اسپانیایی در سراسر دنیا وجود دارد، این زبان پس از زبان چینی دومین زبان پرمخاطب محسوب می شود که زبان مادری آن ها اسپانیایی است؛ اما در ایالات متحده بیش از 43 میلیون نفر به زبان اسپانیایی به عنوان زبان اول صحبت می کنند (حدود 13 درصد از جمعیت) و این جمعیت همچنان در حال رشد خواهند بود، به علاوه ایالات متحده حدود 12 میلیون اسپانیایی زبانِ دو زبانه را در خود جای داده است و پیش بینی ها نشان می دهند که ایالات متحده تا سال 2050 بزرگترین کشور از نظر جمعیت اسپانیایی زبانان خواهد بود. مکزیک نیز با داشتن 121 میلیون بومی زبان، بیشترین جمعیت اسپانیایی زبانان را در جهان به خود اختصاص داده است. زبان اسپانیایی علاوه بر بسیاری از کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی، زبان رسمی مکزیک است. دو کشور بزرگ اسپانیایی زبان در آمریکای جنوبی، کلمبیا (حدود 46 میلیون اسپانیایی زبان) و آرژانتین (حدود 41 میلیون اسپانیایی زبان) هستند.

تقریبا 60 درصد جمعیت آمریکای لاتین به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. با اینکه قطب اسپانیایی زبانان در اروپاست اما اسپانیا با 46 میلیون اسپانیایی زبان، از ایالات متحده عقب تر مانده و به کشوری با سومین جمعیت اسپانیایی زبانان تبدیل شده است. زبان اسپانیایی در واقع یکی از 24 زبان رسمی در اتحادیه اروپاست و روزانه بر تعداد اسپانیایی زبان ها افزوده می شود. اگرچه اکثریت قریب به اتفاق اسپانیایی زبان ها در قاره آمریکا و اروپا زندگی می کنند اما در سایر نقاط جهان نیز افرادی هستند که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. یکی از کشورهای برجسته فیلیپین است که هنوز پس از اشغال آن توسط اسپانیا در قرن شانزدهم تقریبا 3 میلیون فیلیپینی به زبان اسپانیایی مکالمه می کنند.

 

کدام کشورها به زبان اسپانیایی صحبت می کنند:

از کشورهای اسپانیایی زبان در آفریقا تا کشورهای اسپانیایی زبان در آسیا، تعداد اسپانیایی زبان ها در سراسر جهان در حال رشد است، از بین تمام زبان های زنده دنیا، اسپانیایی سومین زبان مورد مطالعه است که پس از انگلیسی و فرانسوی رتبه بندی می شود، در سراسر دنیا حدود 21 کشور، اسپانیایی را زبان رسمی خود می دانند. در واقع کشورهایی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند همچون آرژانتین، اسپانیا، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومینیکن، گواتمالا، مکزیک، هندوراس، پاراگوئه، گینه استوایی، اروگوئه، پاناما، پورتوریکو، نیکاراگوئه، السالوادور، پرو، ونزوئلا و اکوادور هستند و امروزه قاره آمریکا ادعا می کند که میزبان بیشتر اسپانیایی زبان ها در جهان است و میلیون ها اسپانیایی زبان در این قاره زندگی می کنند.

 

نتیجه گیری:

حالا که مقداری با زبان اسپانیایی، کاربردهای آن، گویش ها و کشورهایی که به این زبان صحبت می کنند آشنا شدیم، به علاقه مندان آن نوید یک فضای ایده آل با اساتید کارآزموده و حرفه ای را می دهیم، آموزشگاه ماژورین برای تمام علاقه مندان کلاس های زبان اسپانیایی برگزار می کند تا همه بتوانند از یادگیری آن بیشترین استفاده را بکنند.

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

Share

اسپانیایی

زبان

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟