آدابی عجیب و غریب

سنت های عجیب مردم فرانسه

سنت های عجیب مردم فرانسه

سنت های عجیب مردم فرانسه:

در هر اقلیم یا مرز و بومی سنت ها و آداب و رسوم عجیبی وجود دارد که می تواند مختص آن ها باشد. هر کشوری پر است از این سنت ها و رسوم مختلف که نه تنها جالب که می تواند بسیار عجیب هم باشد. هر قوم و مردمی به صورتی کاملا منحصر به فرد این آداب را در خود دارند. در خیلی از موارد این سنت ها با گذر زمان یا تغییر می کند و یا از بین می رود. البته باید بدانید که گاهی کشورها بسیار وابسته به این سنت ها هستند حتی جاذبه ی گردشگری در خیلی از کشورها همیت آداب و رسوم است. عموما کشورهای همسایه و قوم های نزدیک بهم آدابشان هم بسیار نزدیک است. ما در این مطلب ما می خواهیم به سنت های عجیب مردم فرانسه بپردایم که عجیب بودن رفتار و سنت هایشان نظر همه را به خود جلب می کند. کشوری که یکی از مقصدهای گردشگری توریستهای  جهان است. پس این مطلب می تواند برای کسانی که کشور جذاب فرانسه را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده اند مفید باشد. البته که این مطلب به بالا رفتن اطلاعات عمومی هم بسیار کمک می کند.

 

فهرست:

  • سنت های عجیب فرانسوی ها موقع غذا خوردن
  • سنت عجیب کادو دادن در فرانسه
  • نتیجه گیری

 

سنت های عجیب فرانسوی ها موقع غذا:

اول از همه باید بگوییم که سنت ها، آداب و رسوم مختلفی که مردم فرانسه دارند؛ در تمامی جنبه‌ های زندگی آن ها حضوری جدی دارد و رعایت آن ها بسیار امری مهم برای آن ها است و نشانه احترام به فرهنگ این کشور و مردم آن تلقی می شود. در نتیجه هر کسی این سنت ها و رسم ها را رعایت نکند یا به آن احترام نگذارد،  برخورد خوشایندی با وی نمی کنند. حالا به غذا خوردن در فرانسه و آداب و رسوم خاص آن ها موقع غذا خوردن خواهیم پرداخت. اگر در فرانسه به مهمانی برای شام دعوت شدید، طبق یک قانون نانوشته باید حداقل 15 تا 20 دقیقه دیرتر برسید و میزبان خود را به صورتی سورپرایز کنید؛ اما برای ناهار یا موقع خوردن غذا در رستوران به هیچ وجه حتی یک دقیقه هم نباید دیر کنید و اصلا تاخیر نداشته باشید. موقع غذا خوردن حتما چنگال در دست چپ و چاقو را در دست راست باید بگیرید و تا میزبان شما را به صرف غذا دعوت نکرده و نگفته بفرمایید، شروع به خوردن غذا نکنید. دست‌ ها در حین غذا خوردن نباید روی پا قرار بگیرند. نان باید تکه تکه شود و همراه غذا میل شود. برای پاک کردن ته ظرف بسته به نوع غذا باید از چنگال استفاده کرده و با یک تکه نان بر روی سر چنگال ظرف خود را تمیز کنید. در ضمن میوه را اصلا با پوست نخورید. نکته ی جالب این است که همیشه موقع سرو غذا در مورد موضوعات داغ کشور صحبت می شود و صحبت نکردن در مورد آن یعنی موضوعات داخلی کشور برای شما بی اهمیت است و تداعی کننده ی آن است که شما به کشور فرانسه بی اهمیت هستید. تا اینجا راجع به خوراکی ها صحبت کردیم اما شاید بهتر باشد که شما با سنت های مختلف راجع به نوشیدنی ها هم آشنا شوید. به عنوان مثال یکی دیگر از آداب و رسوم متنوع مردم فرانسه موقع خوردن نوشیدنی این است که آن را ولرم یا کمی سرد می نوشند، پس اگر عادت به خوردن نوشیدنی سرد دارید باید حتما از صاحبخانه یا میزبان درخواست کنید. ضمنا هیچ موقع نوشیدنی الکلی را با یخ نخورید چون برای عموم مردم توهین تلقی می ‌شود. یکی دیگر از سنت های خیلی عجیب مردم فرانسه این است که اکثر آن ها هنوز که هنوز است چای یا قهوه خود را موقع صبح با یک کاسه کوچک می‌ خورند و اصلا از فنجان استفاده نمی ‌کنند. شاید بهتر باشد که اگر در این موقعیت قرار گرفتید بهتر باشد سوال کنید که آیا نوشیدنی صبح خود را برایتان در کاسه یا لیوان خواهند ریخت.

 

آموزشگاه آنلاین ماژورین

 

سنت عجیب کادو دادن در فرانسه:

یکی دیگر از سنت هایی که ممکن است برای خیلی از مردم، مخصوصا ما ایرانیان عجیب باشد، کادو دادن آن ها است. مثلا اگر قصد دارید گل بخرید حتما باید تعداد آن فرد باشد بجز عدد 13 که نماد بدشانسی است. عده ی زیادی هم، گل‌ های زنبق سفید و داوودی که برای مراسم دفن استفاده می ‌شود، یا میخک قرمز که نشانه بدجنسی و نیت بد داشتن است؛ گل ‌های سفیدی که برای عروسی می ‌خرند را اصلا نمی پسندند یا اگر به آن ها این گل ها را بدهید ممکن است توهین آمیز تلقی بشود. موقع کادو گرفتن باید آن را جلوی فرد باز کنید و ابراز علاقه نمایید وگرنه فرد مقابل خیلی ناراحت خواهد شد.

 

نتیجه گیری:

این موارد و سنت های عجیبی که از مردم فرانسه گفتیم کامل نیست، در واقع فقط لیستی است که تعداد قابل توجهی از این سنت ها و آداب و رسوم ها را در موقعیت های گفته شده، خود جای داده است. تلاش ما این بود که در عین دادن این آگاهی راجع به کشور و مردم فرانسه به شما عزیزان، به مطالبی پرداخته باشیم که به صورت کاربردی اگر بخواهید به کشور فرانسه هم بروید از آن استفاده کنید. یا اگر قرار کاری یا عاشقانه ای با فرانسوی ها در ایران دارید با توجه کردن به این نکات بتوانید نشان دهید که برای آن ها و فرهنگشان احترام قائل هستید. این موارد را در کتابهای هر فرهنگ یا در ارتباطات بهتر می توانید بیاموزید. پیشنهاد می کنیم راه شیرین یادگیری فرهنگها را از طریق یادگیری زبانشان آغاز کنید یا اگر قبلاً آن را شروع کرده اید، آن را با ماژورین ادامه دهید. مدرسان ماهر و باحوصله ماژورین شما را در این مسیر راهنمایی می کنند.

ماژورین کمکت می کنه!

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

 

Share

زبان فرانسه

زبان

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟