آموزش تصویری و ویدیویی پرسرعت مشکلات آموزش آنلاین را برطرف می‌کند

آموزش تصویری و ویدیویی پرسرعت مشکلات آموزش آنلاین را برطرف می‌کند

 

آموزش ویدیویی این روزها یکی از راه‌های پرکاربرد و رایج در برگزاری کلاس آنلاین است. آموزش تصویری پرسرعت در حقیقت می‌تواند مشکلات آموزش اینترنتی در کشور را کاهش دهد.

آموزش ویدیویی پرسرعت موجب رایج شدن کلاس‌های اینترنتی در میان کاربران می‌شود و می‌تواند نیازهای افراد مختلف جامعه را برآورده کند.

در این مقاله به بررسی تاثیر آموزش آنلاین تصویری در مجازی‌شدن آموزشگاه‌ها، کمک آموزش ویدیویی به رواج کلاس آنلاین و آموزشگاه های  اینترنتی، آموزش تصویری پرسرعت چیست؟، کمک آموزش تصویری پرسرعت به فراگیری آموزش مجازی و کلاس ویدیویی پرسرعت در ماژورین می‌پردازیم. پس در ادامه با وبلاگ ماژورین همراه باشید.

 

آموزش تصویری چیست؟

برگزاری کلاس آنلاین به صورت ویدیویی و ویدیوکنفرانس در بستر اینترنت را آموزش تصویری یا ویدیویی گویند. آموزش ویدیویی را می‌توان به روش‌های مختلف پیاده‌سازی و اجرا کرد.

 

آموزش تصویری

 

انواع آموزش ویدیویی

آموزش ویدیویی  را به سه صورت کلی می‌توان اجرا و پیاده‌سازی کرد. سه روشی که هر سه رایج هستند و  آموزشگاه‌های آنلاین و سایت‌های آموزش اینترنتی از این روش‌ها برای اجرای کلاس‌های آنلاین استفاده می‌کنند. این سه روش عبارتند از:

۱- تماس تصویری

۲-لایو ویدیویی

۳- ویدیوکنفرانس

 

آموزش ویدیویی در بستر تماس تصویری

ویدیوکال یا تماس تصویری یکی از آسان‌ترین راه‌های برگزاری کلاس ویدیویی است. این روش را می‌توان رایج‌ترین روش‌هایی دانست که مدرسان و آموزشگاه‌های اینترنتی از آن برای برگزاری کلاس آنلاین استفاده می‌کنند.

در این راهکار مدرس (یا مربی) و شاگرد با استفاده از بستر یکی از پیام‌رسان‌های بین‌المللی یا داخلی با هم ارتباط برقرار کرده و به صورت تماس ویدیویی کلاس اینترنتی را برگزار می‌کنند.

این نوع آموزش ویدیویی بیشتر در بستر واتساپ و اسکایپ برگرار می‌شود و این دو پیام‌رسان پرکاربردترین بستر برای برگزاری آموزش ویدیویی از طریق تماس تصویری است.

این روش هر چند یک راهکار کم‌هزینه و پرکاربرد است اما از کیفیت پایینی برای انتقال مباحث کلاس و برگزاری آموزش آنلاین تصویری است.

 

آموزش اینترنتی ویدیویی و تصویری

 

آموزش تصویری در بستر لایو ویدیویی

لایو ویدیویی نیز یکی از راهکارهای رایج در آموزش ویدیویی  اساتید و سایت‌های آموزش آنلاین است. آموزشگاه‌های آنلاین و مدرسان رشته‌های مختلف با تشکیل کلاس‌های خود در لایو ویدیویی شبکه‌های اجتماعی، آموزش مجازی خود را برگزار می‌کنند.

در این روش کلاس‌های تصویری، شاگردها در صفحات یا کانال‌های شبکه‌های اجتماعی در زمان مقرر، در کلاس آنلاین حضور پیدا می‌کنند تا از طریق لایو ویدیویی مباحث مختلف کلاس را از استاد مورد نظرشان فراگیرند.

این آموزش آنلاین و تصویری بیشتر از طریق بستر اینستاگرام، یوتیوب و فیسبوک برگزار می‌شود. آموزشگاه‌های آنلاین و مدرسان بر اساس معیارهای خود یکی از این شبکه‌های اجتماعی را انتخاب می‌کنند تا بتوانند کلاس‌های ویدیویی اینترنتی خود را برگزار کنند.

این روش هر چند ساده و در دسترس است اما به دلایلی از جمله فیلتر بودن یوتیوب و فیسبوک یا کیفیت پایین لایو در اینستاگرام و همچنین قطع و  وصل  شدن‌های متعدد اتصال به اینترنت در کشورمان، آموزش ویدیویی کم کیفیتی را ارائه می‌دهد.

 

آموزش تصویری آنلاین

 

آموزش تصویری در بستر ویدیوکنفرانس

بسترهای ویدیوکنفرانس امروزه یکی از زیرساخت‌های برگزاری کلاس آنلاین یا جلسه اینترنتی در ایران و سراسر دنیا شناخته می‌شود.

در این روش شاگردان و مدرس در جلسه ویدیوکنفرانس مشخص شده حضور می‌یابند تا با ارائه ویدیویی  کلاس، نمایش اسلایدهای آموزشی پاورپوینت و همچنین انتقال فایل جزوه یا کتاب، کلاس تصویری خود را برگزار کنند.

ارائه پاورپوینتی و اسلایدی، ارسال فایل جزوه، تمرین و کتاب توسط استاد به تمام شاگردهاو ارائه فایل تمارین یا مشق‌ها توسط شاگردها به استاد مهم‌ترین مزایای برگزاری آموزش اینترنتی تصویری در بستر ویدیوکنفرانس است.

گوگل میت، مایکروسافت  تیم و اسکایپ به عنوان بستر‌های بین‌المللی و اسکای روم به عنوان راهکار و بستر داخلی برای برگزاری آموزش ویدیویی از رایج‌ترین بسترهای برگزاری کلاس تصویری در روش ویدیوکنفرانس شناخته می‌شوند.

 

تأثیر آموزش آنلاین تصویری در مجازی‌شدن آموزشگاه‌ها

آموزش تصویری را می‌توان بهترین راه شبیه‌ کردن کلاس‌های آنلاین به کلاس‌های حضوری دانست. در کلاس‌هاس تصویری شاگردان می‌توانند مانند کلاس‌های حضوری استاد را مشاهد کرده و مباحث درس ارائه شده را فراگیرند.

از سویی در آموزش ویدیویی امکان طرح بهتر سوالات و مشکلات شاگردها در مباحث مطرح‌شده و ارائه پاسخ جامع و کامل مدرسان فراهم است‌. به زبان ساده شاگرد و استاد ارتباط بهتری در این متد آموزش آنلاین دارند و کلاس مجازی بسیار شبیه به کلاس حضوری است.

همچنین در این کلاس تصویری  استاد و شاگرد می‌توانند در مدت کلاس همدیگر را مشاهده کنند و با استفاده از زبان بدن  آموزش  و یادگیری مانند کلاس حضوری موثر و جامع باشد. و از سویی این مشاهده استاد و شاگرد فرصت برقراری ارتباط بهتر در محیط آموزشی را فراهم می‌کند. بدین صورت کلاس آنلاین با استفاده از آموزش ویدیویی تفاوت آنچنانی با آموزش حضوری  نخواهد  داشت.

آموزش آنلاین ویدیویی امکان برگزاری کلاس‌های کارگاهی، هنری، ورزشی، مکانیکی، مهارتی و فنی را فراهم می‌کند. در این نوع آموزش‌ها مشاهده مدرس و ابزارها بسیار مهم است و بدون مشاهده استاد و ابزارها نمی‌توان این کلاس‌های آموزشی را برگزار کرد.

پس آموزش ویدیویی تأثیر بسزایی در مجازی‌سازی کلاس‌ها و آموزشگاه‌ها به ویژه در رشته‌های کارگاهی، ورزشی، هنری و مهارتی دارد.

 

آموزش ویدیویی آنلاین

 

کمک آموزش ویدیویی به رواج کلاس آنلاین و آموزشگاه‌های اینترنتی

کلاس‌های آنلاین به صورت غیرتصویری به رشته‌های نظری و غیرمهارتی محدود می‌شود و این نوع آموزش‌ها را نیز به کم‌کیفیت شدن تبدیل می‌کند. برای رفع این محدودیت و افزایش کیفیت کلاس‌ها نیاز به آموزش ویدیویی است‌.

در اصل آموزش اینترنتی تصویری، راهکار بسیار مناسب برای گسترش بحث آموزش در اینترنت و فراگیر شدن آموزش مجازی است.

تصور کلاس مجازی بدون آموزش آنلاین تصویری برای بیشتر مباحث، در دنیای امروز امری محال است. آموزش مجازی بدون برقراری ارتباط تصویری و ویدیویی بسیار ناقص است.

با توجه به موارد مطرح شده، آموزش آنلاین تصویری را می‌توان یکی از ارکان لازم برای راه‌اندازی کلاس آنلاین و رواج آموزشگاه‌های اینترنتی دانست.

 

آموزش تصویری پرسرعت چیست؟

آموزش ویدیویی با کیفیت بالا و در بستر اینترنت و سرورهای پرسرعت  تبدیل  به آموزش ویدیویی پرسرعت می‌شود. ایجاد بستر آموزشی اختصاصی برای آموزشگاه‌ها با استفاده از سامانه‌ها و سرورهای پرسرعت یکی از راهکارهای ایجاد کلاس ویدیویی پرسرعت است.

یکی از راهکارهای ایجاد آموزش تصویری پرسرعت در کشورمان ارائه این کلاس‌ها در سرورهای داخلی است. سرورهای داخلی به دلیل اینکه در بستر شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت داخلی قرار می‌گیرند، سرعت بالاتری برای انتقال اطلاعات فراهم می‌کنند و سبب پرسرعت و باکیفیت شدن کلاس‌های آموزشی می‌شوند.

کلاس تصویری در بستر اینترنت داخلی و شبکه ملی اطلاعات ضمن پرسرعت شدن ارتباط و انتقال پرسرعت تصویر، امکان ارائه کلاس با کیفیت بالا یعنی ‌HD و Full HD را فراهم می‌کند.

 

آموزش ویذیویی و تصویری آنلاین

 

کمک آموزش تصویری پرسرعت به فراگیری آموزش مجازی

آموزش ویدیویی پرسرعت سبب می‌شود تا در زمان اجرای کلاس با از بین بردن قطعی مکرر صرفه جویی شده و کلاس‌های اینترنتی با کیفیت بهتری در اختیار شاگردان قرار گیرد.

بدین ترتیب شاگردان کلاس‌های مجازی ضمن دریافت آموزش با کیفیت آن هم به شکل  تصویری، زمان کمتری را صرف کلاس کنند و در مدیریت وقت خود دچار مشکل نشوند.

از سویی آموزش  ویدیویی  پرسرعت به اساتید و آموزشگاه های  آنلاین امکان برگزاری منظم کلاس‌ها و تعدد آموزش مجازی در یک بازه زمانی را فراهم می‌کند.

از این رو افراد بیشتری در کلاس‌های آنلاین شرکت کرده و کلاس‌های مجازی بیشتری تشکیل می‌شود که این دو عامل به فراگیر شدن آموزش آنلاین و رواج  آموزشگاه‌های اینترنتی کمک شایانی می‌کند.

 

کلاس ویدیویی پرسرعت در ماژورین

ما در ماژورین در مسیر احترام به مشتری و کمک به شاگردان و اساتید، آموزش تصویری پرسرعت کلاس‌های مختلف را در بستر ویدیوکنفرانس و اینترنت داخلی برگزار می‌کنیم.

این آموزش ویدیویی پرسرعت به دلیل برگزاری در اسکای روم که سامانه ویدیوکنفرانس ایرانی است به دلیل استقرار در سرورهای داخلی ضمن کاهش هزینه اینترنت شاگردان و اساتید، لذت آموزش مجازی با کیفیت را نیز برای آنها فراهم می‌کند.

شما می‌توانید با انتخاب کلاس و استاد مورد نظر خود در سایت ماژورین ضمن لذت بردن از آموزش پرسرعت تصویری در ایران، مهارت‌ها و دانش خود را افزایش داده و نیازهای آموزشی خود را به راحتی برطرف کنید.

 

 
منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

Share

زبان انگلیسی

زبان روسی

زبان فرانسه

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟