خوشنویسی انگلیسی

درباره سرهم نویسی زبان انگلیسی

درباره سرهم نویسی زبان انگلیسی

خوشنویسی:

در هر خط و زبانی، زیبا نوشتن و خوشنویسی هنری است که بسیار قابل توجه قرار می گیرد. همیشه حتی در گذشته دور، کسانی که خوشنویس بوده اند، احترامی بیشتر داشته اند. این هنر ذاتی نیست. پشتکار و علاقه می خواهد، البته که استعداد هم در آن سرعت یادگیری و کیفیت را دوچندان می کند؛ اما خوش خطی بیشتر مهارت و تمرین مداوم است. زبان و خط مشخص هم ندارد. در هر زبان و فرهنگی مطلوب و محبوب است. حتی حالا که با حضور تکنولوژی، آدم ها کمتر به صورت فیزیکی با مداد و خودکار می نویسند، خط زیبا مهارتی است که جایگاه خود را دارد. نوشتن پیامی روی یک کارت پستال با خط زیبا، نوشتن نسخه ای برای بیمار. چند خطی که روی کتابی برای هدیه نوشته می شود. تاثیری چند برابر خواهد داشت. نکته ی قابل توجه در این زمینه، این است که محققان ثابت کرده اند، نوشتن با کاغذ و مداد می تواند میزان خلاقیت در نویسنده را افزایش دهد. حالا ما در این مطلب به سر هم نویسی در زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

 

فهرست:

  • سرهم نویسی انگلیسی
  • تاریخ سر هم نویسی
  • چرا انگلیسی را سرهم بنویسیم
  • نتیجه گیری

 

سرهم نویسی انگلیسی:

سرهم نویسی یا خط پیوسته که به انگلیسی خط کرسیو (Cursive handwriting) به آن می گویند؛ شکلی از نگارش تحریری انگلیسی است که آن را در زبان ما با خط شکسته یکی می کنند. با این که این دو خط بسیار متفاوت اند. حالا دلیل آن چیست؟ حروف در این دو شکل از خوشنویسی فرم اصلی خود را از دست می دهند و شکل جدیدی به خود می گیرند. در تعریف، سرهم نویسی انگلیسی می شود، خطی که قلم برای نوشتن هر حرف از روی کاغذ برداشته نمی شود و همه حروف پشت سر هم و به صورت متصل و پیوسته به هم نوشته می شوند. فرم و شکلی از خط انگلیسی که هم خوانا است و هم حروف را با ظرافتی که چشم را نوازش می دهد نوشته می شود.

 

زیبانویسی انگلیسی- ماژورین
زیبانویسی انگلیسی

تاریخ سرهم نویسی:

دست خط روان، این نامی است که از قرن هفدهم که این شکل از خوشنویسی در اروپا اختراع شد آن را می شناسند. خطی که در متون مهم، توسط وکلا، پزشکان و... استفاده می شد و در نوشتن اسناد و نامه های مهم هم کاربرد داشت. این استفاده از قلم پَر بود که منجر به تولد سرهم نویسی شد. جالب توجه آنکه هنوز در قرن هفدهم مردم اروپا مداد یا خودکار نداشتند که با آن بنویسند و وسیله ی اصلی نوشتن، قلم پر بود. از آنجایی که با قلم پر نسبت به مدادها و خودکارهای امروزی خیلی ظریف تر و روان تر می توان نوشت، سرهم نویسی به عنوان راهی برای کنار زدن محدودیت های نوشتن با ابزارهای نوشتاری آن روزها ابداع شد. این شکل از نگارش به شما امکان آن را می دهد تا برای مدتی طولانی بدون نیاز به بلند کردن قلم از روی صفحه به نوشتن ادامه دهید. این روش در زمان ظهورش بسیار مفید و کاربردی بود، احتمالا چون از پاشیدن جوهر روی صفحه یا به هم ریختن ظاهر کلمات را کم می کرد. شاید جالب باشد که بدانید، واژه “cursive” از کلمه فرانسوی “cursif” گرفته شده که خود آن از لغت لاتین قرون وسطایی “cursivus” به معنای “مداوم” گرفته شده است. اگر به هدف سرهم نویسی دقت کنید می فهمید که نام این خط از ریشه درستی گرفته شده، چون وقتی با خط سرهم می نویسید، قلم شما به معنای واقعی کلمه و بدون توقف در طول صفحه حرکت می کند.

 

چرا انگلیسی را سرهم بنویسیم:

در انگلیسی حروف زیادی وجود دارد که وقتی برای اولین بار با الفبای انگلیسی آشنا می شوید، درک آنها برای شما سخت خواهد بود. چرا که بسیار شبیه به هم نوشته می شوند. به عنوان مثال، ‘p’، ‘q’ ‘b’ و ‘d’ که از دید کسی که تازه با حروف الفبای زبان انگلیسی آشنا شده، ساختاری مشابه در آن می بیند. پس موقع نوشتن هر کدام از این حروف این احتمال وجود دارد که آنها اشتباهی رو به عقب یا جلو و یا وارونه نوشته شوند. سرهم نویسی این احتمال را کاهش می دهد. این اتفاق به خصوص برای دانش آموزان نارساخوان، که ممکن است موقع نوشتن چنین حروفی دچار اشتباه بشوند بسیار مفید است. یکی از دلایل مهم دیگری که باعث می شود که سرهم نویسی انگلیسی را به شما معرفی کنیم این است با این سبک نگارش خیلی سریعتر از حالت معمولی می توانید بنویسید. از آنجایی که در سرهم نویسی حروف به هم متصل خواهند بود، موقع نوشتن لازم نیست مدام خودکار یا مداد را از روی کاغذ بردارید و همین مساله باعث کاهش زمان صرف شده برای شکل‌ دهی حروف می شود.

 

نتیجه گیری:

حالا که تا حدودی با تاریخچه و حسن های سر هم نویسی در زبان انگلیسی آشنا شده و به آن پرداختیم، این مطلب را با یک توصیه خاتمه می دهیم. همانطور که پیشتر گفته شد، خوشنویسی در هر زبانی، استعداد ذاتی و خدادادی نمی خواهد، گفتیم پشت کار می خواهد و علاقه، اما باید به آن آموزشگاه خوب و کادری دلسوز، اساتید مجرب و کارآزموده را هم اضافه کنیم. چرا که یاد گرفتن هر فن و مهارتی، نیاز به استادی کار بلد دارد تا بتواند به شکوفا شدن استعداد هنرجو کمک کند. به همین دلیل ما مجموعه ی آموزشی ماژورین را به شما معرفی می کنیم.

 

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین 

Share

Copperplate

Handwriting

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟