علت محبوبیت ساز گیتار؟

علت محبوبیت گیتار میان سایر سازها

علت محبوبیت گیتار میان سایر سازها

 

گیتار یکی از سازهای محبوب و پر کاربرد است. این ساز قابل حمل‌، انعطاف پذیر و چند صدایی (POLYPHONIC) است و به راحتی قابل دسترسی است. محبوبیت گیتار آن را برای بسیاری از افرادی که مایل  یادگیری ساز هستند، به یک انتخاب واضح تبدیل می‌کند.

دلایل محبوبیت گیتار:

 

 گیتارها مقرون به صرفه هستند

 

برای شروع کار با گیتار نیازی به پرداختن پول زیادی نیست. بهترین شرکت‌های گیتار ابزار ارائه در هر سطح بودجه را ارئه می‌دهند. برخی از شرکت‌ها حتی بسته‌هایی برای نوآموزهای گیتار دارند که شامل همه مواردی است که شما برای شروع یادگیری گیتار نیاز دارید از جمله پیک، بند، رشته‌های اضافی و... . همچنین گیتارها در شرایط دست دوم برای کاهش قیمت به طور گسترده در دسترس هستند.

 

گیتار ‌می‌تواند بصورت خودآموز فرا گرفته شود

 

پس از تهیه گیتار، نوبت به یادگیری آن ‌می‌رسد. که البته بسیاری از گیتاریست‌ها، نواختن گیتار را به تنهایی و بدون استاد آموختند.

 

 یادگیری گیتار آسان است

 

دچار سوءتفاهم نشوید! تسلط بر یک ساز نیازمند تلاش، وقت و فداکاری زیادی است. درست مثل هر چیز دیگری در زندگی که ارزش انجام آن را دارد، هیچ راه آسانی برای مهارت در گیتار وجود ندارد.

با این حال، اگر فقط ‌می‌خواهید فقط چند آکورد و مضراب زدن گیتار را به همراه خواندن آهنگ مورد علاقه خود یاد بگیرید، کار بسیار آسانی است. در حقیقت‌، یادگیری نواختن آهنگ‌هایی که مبتدی‌ها دوست دارند یکی از مواردی است که به آنها در یادگیری کمک ‌می‌کند. پخش موسیقی واقعی به یک مبتدی کمک ‌می‌کند تا انگیزه خود را حفظ کند و یک سکوی پرش برای مفاهیم پیشرفته و تئوری موسیقی فراهم ‌می‌کند.

 

  گیتارها سازهای همه کاره‌ای هستند

 

گیتار هم ساز ریتم است و هم ساز اصلی. بعضی از نوازندگان گیتار روی یکی از آنها تمرکز ‌می‌کنند‌، اما بیشتر نوازندگان گیتار در نواختن ریتم و ساز اصلی ماهر هستند.

گیتار تقریباً در هر ژانر موسیقی استفاده ‌می‌شود. یک نوازنده جاز ممکن است همانند یک گیتاریست کانتری گیتار را بنوازد. این بدان معناست که شما به عنوان نوازنده گیتار نیازی به تمرکز روی یک سبک موسیقی ندارید. تمام دنیای موسیقی به روی شما باز است.

در آخر‌، به لطف مجموعه‌ای از افکت‌های موجود برای هر دو ساز الکتریکی و صوتی‌، گیتارها قادر به تولید طیف گسترده‌ای از صدا هستند. این باعث ‌می‌شود که گیتار یکی از متنوع ترین و رساترین سازها باشد.

 

 موسیقی راک روی گیتار پایه ریزی شده

 

راک اند رول با گیتار الکتریک بزرگ شده و ‌می‌توان گفت این دو تقریباً جدا نشدنی هستند. راک در طی سال‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده، به طوری که در شکل‌های دیگری از موسیقی جا افتاده است.

موسیقی کانتری مدرن در واقع فقط بسته بندی راک با اندکی پیچش است. برخی از اشکال بلوز و حتی گاهی موسیقی جاز‌، فقط برداشت‌های متفاوتی از موسیقی راک هستند. (از قضا راک از بلوز‌، جاز و کانتری تکامل یافته است.)

راک در انواع مختلف آن بسیار محبوب است. این منطقی است که گیتار از محبوبیت خوبی برخوردار است‌، زیرا بسیاری از مردم هنگام گوش دادن به گروههای موسیقی مورد علاقه خود‌، یاد ‌می‌گیرند که این ساز را یاد بگیرند. گروههای موسیقی معروف و نوازندگان گیتار به محبوبیت زیاد گیتار کمک کرده اند.

 

 گیتارها برای ترانه سرایی مناسب هستند

 

اگر یک ترانه سرای مشتاق هستید‌، گیتار ‌می‌تواند یکی از مفیدترین ابزارهای شما باشد. اگر چند آکورد بلد هستید‌، ‌می‌توانید آهنگی را برای گیتار بنویسید. در واقع‌، اگر فقط بتوانید یک ملودی اساسی را در کنار هم قرار دهید‌، احتمالاً گیتار ساز مفیدی برایتان خواهد بود.

گیتاریست‌ها و ترانه سرایان پیشرفته ‌می‌دانند که گیتار مانند ارکستری مستقل است که به تنهایی به اجرا ‌می‌پردازد. از آنجا که بسیاری از موسیقی‌ها مبتنی بر گیتار هستند‌، ‌می‌توانید ایده کاملاً واضحی از قطعه موسیقی کامل شده، دریافت کنید. این امر به ویژه اگر در یک گروه موسیقی هستید و سعی در انتقال دید خود به سایر نوازندگان دارید بسیار مفید است.

 

 گیتارها قابل حمل هستند

 

نوازندگان پیانو وقت زیادی صرف ‌می‌کنند تا سازهای خود را به جایی حمل کنند. دِرامر‌ها نیز هر وقت بخواهند ساز خود را به حرکت دربیاورند باید زمان و زحمت زیادی را تحمل کنند. در حالیکه مردم گیتارهای خود را به پارک ‌می‌برند‌، آنها را برای سفرهای اردویی بسته بندی ‌می‌کنند و حتی هنگام رفتن به تعطیلات آنها را در هواپیما ‌می‌گذارند و به راحتی آنها را همراه خود می‌برند.

 

 گیتارها برای مجریان تکنوازی بسیار عالی هستند

 

اگر ‌می‌خواهید با ساز بخوانید و تکنوازی کنید، پیانو و گیتار دو گزینه مناسب هستند.  اگر قصد دارید به عنوان نوازنده تکنوازی کنید، گزینه‌های بیشتری پیش رو دارید، اما گیتار هنوز در بالای لیست است. شما ‌می‌توانید سازهای صوتی با سبک انگشتی بنوازید‌، با گیتار الکتریک در یک باشگاه جاز اجرا کنید یا به عنوان گیتاریست کلاسیک کنسرت برگزار کنید.

احتمالاً ‌می‌توانید به روش‌های دیگری برای اجرای انفرادی با گیتار فکر کنید‌، از جمله ساز زدن و گرم کردن مجلس در مهمانی‌ها. توانایی سرگرم کردن مردم با گیتار هم از دیگر دلایل محبوبیت آن است.

 

 شما ‌می‌توانید گیتار را با صدای آهسته هم تمرین کنید

 

آیا ترجیح ‌می‌دهید در آپارتمانی در کنار گیتاریست هوی متال زندگی کنید یا نوازنده شیپور؟ اگر گیتاریست متال را انتخاب کنید، انتخاب هوشمندانه‌ای کردید زیرا آنها چیزی را دارند که ساز ترومپت ندارد: یک دستگیره صدا.

نکته این است که شما ‌می‌توانید گیتار خود را با صدای کم یا حتی با استفاده از هدفون تمرین کنید. این خبر خوبی برای مبتدیان (و خانواده‌های آنها) است زیرا آنها ‌می‌توانند بدون احساس خجالت اشتباه کنند و با ساز کلنجار بروند.

این برای نوازندگاه پیشرفته نیز خوب است زیرا این به آن معنی است که آنها ‌می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز با ساز خود تمرین کنند بدون اینکه مزاحمتی برای دیگران داشته باشد.

 

آنچه در گیتار ‌می‌آموزید به سازهای دیگر منتقل ‌می‌شود

 

اگر نواختن روی گیتار آکوستیک را یاد بگیرید‌، مهارت‌های شما به گیتار الکتریک منتقل ‌می‌شود. این کاملاً واضح است ولی چیزی که شاید ندانید، این است که مهارت‌ها و تئوری‌هایی که در مورد گیتار ‌می‌آموزید ‌می‌تواند به سایر سازهای مرتبط نیز منتقل شود.

اگر مقیاس‌، آکورد‌، تئوری موسیقی و... را در مورد گیتار درک کنید‌، به راحتی ‌می‌توانید به سمت باس بروید. باس و گیتار یک مقدار زیادی مشترک هستند. چهار سیم باس همانند چهار سیم پایینی گیتار تنظیم ‌می‌شود‌، به جز یک اکتاو از هم جدا هستند.

 

سخن پایانی:

 

گیتار یکی از محبوب ترین سازها است زیرا همه کاره، قابل حمل و نسبتاً مقرون به صرفه است. محبوبیت موسیقی راک در اشکال مختلف آن باعث شده تا گیتار از همه نوع در معرض دید علاقمندان موسیقی قرار گیرد و بسیاری از علاقمندان موسیقی، این ساز را به کار گیرند.

اگر شما هم به فکر یادگیری نواختن گیتار افتاده‌اید می‌توانید آن را هم اکنون با ماژورین آغاز کنید.

 

 

منبع:سایت آموزش آنلاین ماژورین

Share

#آموزش آنلاین

#آموزش گیتار

#آموزش آنلاین گیتار

#ماژورین

دوره های پیشنهادی

دیدگاه شما چیست؟